اس ام اس عکس جوک بازیگران
طرز تهیه کباب بلدرچین
پنج شنبه 31 مرداد 1398 ساعت 11:57 | بازدید : 641 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین در فر , دستور پخت کباب بلدرچین روی منقل زغال , xvc jidi fhf fgnv dk

طرز تهیه کباب بلدرچین

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر کباب بلدرچین تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب بلدرچین تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کباب بلدرچین

  • پیاز ۲ عدد
  • کره 50 گرم
  • برگ بو 2 عدد
  • لیمو ترش ۶ عدد
  • گوشت بلدرچین ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و پاپریکا به اندازه کافی

دستور پخت کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین

برای تهیه کباب بلدرچین خوشمزه ابتدا 1 عدد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و همراه با گوشت بلدرچین و برگ بو داخل قابلمه ای قرار می دهیم و 3 لیوان آب روی گوشت می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و اول روی حرارت زیاد می گذاریم

تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت نیم پز شود و آب داخل قابلمه کاملا تبخیر شود و شعله را خاموش می کنیم و بلدرچین را در صافی می گذاریم و پوست روی آن را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم

و با چاقو گوشت را در اندازه گوشت های کبابی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و حلقه حلقه خرد می کنیم و لابه لای گوشت می ریزم و روغن زیتون،آبلیمو ترش و زعفران دم کرده،پاپریکا و کمی نمک و فلفل سیاه روی گوشت ها می پاشیم

و با دست گوشت بلدرچین ها را زیر و رو می کنیم تا همه نقاط گوشت ها طعم دار شوند و بعد روی کاسه را سلفون می کشیم و داخل یخچال می گذاریم تا به مدت 1 الی 2 ساعت گوشت ها مزه دار شوند. سپس کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود.

کاسه محتوی گوشت بلدرچین را از داخل یخچال بیرون می آوریم و گوشت ها را به سیخ می کشیم و روی کباب پز با حرارت ملایم قرار می دهیم.کره اگر هنوز آب نشده بود در تابه ای کوچک قرار می دهیم و روی حرارت کم میگذاریم تا سریع آب شود

و با قلمو داخل کره می زنیم و مرتب روی گوشت ها می کشیم تا کاملا آغشته به کره بشوند(تا کباب ها خشک نشوند)کباب ها که آماده شدند می توانید چند عدد گوجه فرنگی نیز کباب کنید و همراه کباب بلدرچین نوش جان کنید.

در صورتی که بخواهید کباب بلدرچین را در فر تهیه کنید باید فر را با حرارت 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سپس بلدرچین ها را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. بعد از 45 دقیقه اگر بلدرچین ها به طور کامل پخته بودند سینی را برای چند دقیقه زیر گریل قرار دهید تا رنگ بلدرچین ها طلایی شود.

 

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


فال روزانه 1 شهریور 98
پنج شنبه 31 مرداد 1398 ساعت 11:54 | بازدید : 676 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

فال روزانه 1 شهریور 98

فال روزانه 1شهریور , فال فردا یک شهریور , طالع بینی 1 شهریور ماه

فال روزانه 1 شهریور

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 1 شهریور 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 1 شهریور

فال متولدین فروردین ماه

برای التیام یافتن زخم های ناشی از احساسات جریحه دار شده دیگران چندان عجله ای نداشته باشید تا فرصت مناسب برسد سپس اقدام کنید. اینکه بخواهید به دیگران کمک کنید کار پسندیده ای است اما درمان قلب و دل شکسته دیگران کار شما نیست تنها کافیست به حرف های آنان گوش دهید و کار دیگری انجام ندهید. در نهایت اگر خیلی تمایل به کمک کردن دارید اجازه دهید آن احساس سرخوردگی در آنان فروکش نماید و سپس برای انتخاب مسیر درست به آنان کمک نمایید. شما در این شرایط می توانید مانند یک قهرمان باشید تنها کافیست با صبر و حوصله به حرف دیگران گوش دهید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

زندگی شما کمی آشفته شده است و علت آن فشار آوردن اطرافیان به شما و زندگی شماست اما اصل موضوع این است که شما قادر نیستید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید و در واقع مقصر نیستید. روابط اجتماعی شما در روزهای آینده در شرف تغییرات است و ممکن است کمی اوضاع پیچیده شود و کارهایی که به شما محول شده است جنبه چالشی به خود بگیرد. با فال روزانه پارسی سرا همراه باشید ؛ بهتر است در روزهای پیش رو آهسته گام بردارید و سعی کنید به مرور کارها را انجام دهید بدون اینکه بخواهید همه را در یک زمان محدود انجام دهید و انرژی خود را از دست بدهید. برای کارهای خود به دنبال راه حل های موقتی نباشید و بر روی اهداف بلند مدت تمرکز نمایید.

فال متولدین خرداد ماه

در هفته ای که پیش رو دارید و مسائل مالی زیادی برای شما پیش خواهد آمد پس بهتر است از همین حالا دست به کار شوید و کمی اوضاع را سامان دهید. برای رفع مشکلات مالی همیشه در فکر یافتن راه حل بوده اید اما در واقع هیچ گاه اقدام جدی برای این کار نکرده اید. امروز همچنین برای مسائل شخصی شما نیز می تواند روز خاص و مهمی باشد پس بهتر است بر روی تصمیماتی که میگیرد خوب فکر کنید زیرا بر اتفاقات هفته آینده نیز این تصمیمات تاثیرگذار خواهند بود.

فال متولدین تیر ماه

مسائل و مشکلاتی پیش روی شماست اما در حال حاضر شما بسیار احساساتی شده اید و از این روز برای شما سخت که با این مسائل رو به رو شوید. فرصتی برای شما ایجاد می شود که اجازه می دهد به مسائلی مهم دست بزنید اما در این باره دوست دارید سکوت کنید و با کسی صحبت نکنید. سرزنش کردن به خاطر گذشته و کارهایی که در گذشته انجام داده اید کاری را از پیش نمی برد پس از این کار دست بکشید و این را بدانید هر چیزی به وقت و زمان خودش درست می شود. به احساسات خود و حس ششم خود اطمینان کنید و بدانید همه چیز برای شما به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد.

فال متولدین مرداد ماه

امروز سعی دارید هرجور شده خود را از دید دیگران پنهان و مخفی سازید و از مرکز توجهات به دور باشید. برای اینکه روح خود را به جلا برسانید به کمی زمان نیاز دارید و در این کار دقت کنید زیرا این موضوع برای شما فوق العاده مهم خواهد بود. دنبال برنامه ای باشید که برای مدتی کوتاه از کار کناره گیری کنید تا روح شما به آرامش برسید. هیاهوی اطراف نیز می تواند برای شما مضر باشد و بر روح شما تاثیرات منفی نیز بگذارید.

فال متولدین شهریور ماه

امروز یک ملاقات غیر منتظره از یک آشنای قدیمی خواهید داشت و حتی شاید به یک مهمانی دعوت شوید اما در عین حال چندان تمایلی برای شرکت در این گونه مهمانی و درگیر شدن با مسائل و بحث های رایج در این جمع ها ندارید. هیچ گاه سعی نکنید از دوستان خود فاصله بگیرید و کمی تفریح و خوشگذارنی با دوستان برای هر فردی نیاز است. روابط اجتماعی خود را در حد مطلوب و سالم با دیگران حفظ کنید تا روحیه بهتری داشته باشید.

فال متولدین مهر ماه

کارهایی در حال انجام است و شما بدون اینکه در انجام آن ها دخالت مستقیمی داشته باشید در حال پیشبرد آن ها هستید امروز شاید موقعیت های سخت برای شما پیش بیاید اما سعی کنید صبر خود را از دست ندهید و موقعیت های پیچیده را برای خود پیچید ه تر نکنید. شاید بتوانید بخشی از وظایف خود را به دیگران محول نمایید زیرا متوجه شد اید که کارهای دسته جمعی می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد اما در همین حین نیز دقت کنید که تبدیل به یک کارفرما بی رحم نشوید. گاهی اوقات شاید یک امنیت دروغین اطراف شما را بگیرد و فکر کنید کنترل تمام امور را در دست دارید اما چنین نیست.

فال متولدین آبان ماه

اکنون خیالی آسوده دارید و فکر می کنید همه چیز رو به راه است اما باید بدانید که این فکر آسوده تنها در ذهن شماست و در واقعیت چنین چیزی نیست. امروز سعی کنید روی کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز نمایید زیرا قادر خواهید بود بزرگترین هدف و رویاهای خود را اجرا نمایید و به نتیجه برسید و آینده دلخواهی که همیشه منتظر آن بودید بریای خود بسازید و ایجاد نمایید. این کار ممکن است هفته ها طول بکشد و انتظار نداشته باشید که خیلی سریع به این نتایج دست پیدا کنید.

فال متولدین آذر ماه

یکی از عادت های شما این است که مشکلات و گرفتاری ها را با یک لبخند از خود دور می کنید اما امروز شاید این راهکار برای شما چندان پاسخ گو نباشد زیرا احساساست شما دگرگون شده است. سعی کنید افکار خود را برای دیگران بازگو نکنید اما در مقابل به کنکاش میان افکار خود باشید و یک سفر به درون خود را آغاز نمایید که کمی برای شما زمان می برد پس چندان عجله ای نداشته باشید.

فال متولدین دی ماه

فردی در اطراف شما قصد دارد که آرامش روحی و روانی شما را بهم بریزد و تعادل شما را بهم بزند تا تصمیمات عقلانی شما و تمرکز کاری شما از شما بگیرد و دقیقا مشکل شما نیز همین جاست که همیشه در روابط کاری و اجتماعی سعی دارید تنها از عقل و منطق خود کمک بگیرید و زمانی که نتوانید درست تصمیم بگیرید احساس عدم اطمینان پیدا می کنید. اما بهتر است در کارها از قلب خود نیز کمک بگیرید و اگر تصمیم از قلب و دل باشد بدون شک به مشکلی برنخواهد خورد.

فال متولدین بهمن ماه

در کارهای روزانه خود تغییراتی را یجاد کرده اید اما تا آن حد که باید از این تغییرات راضی و خشنود نیستید و فکر می کنید که تصمیم درستی نبوده است. اما یک بار دیگر به خودتان فرصت دهید و سعی کنید در رفتار و کردار خود چیزهای زیادی را تغییر دهید. با تمرین و کار و تکرار و کوشش می توانید به آرزوها و اهداف خود برسید و نقشه هایی را که در سر داردی عملی نمایید.

فال متولدین اسفند ماه

در حال حاضر خود را درگیر کارهای خلاقانه ای کرده اید اما انتظار نتایج را به این زودی نداشته باشید و که تا چند هفته دیگر مشخص خواهد شد. استعادا شما در زمان مناسب خودش مورد تحسین قرار می گیرد اما اگر در حال حاضر مورد تحسین نیستید چندان به دل نگیرید به زودی همه چیز عوض خواهد شد. روی کارها تمرکز نمایید و به دنبال راه حل عملی آن باشید و از دنیای پنهانی لذت ببرید بدون اینکه از کارهای خود با کسی صحبت کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و مضرات پرتقال
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:51 | بازدید : 664 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات پرتقال

خواص و مضرات پرتقال , فواید و خاصیت های پرتقال , عوارض و زیان های پرتقال , o hw vjrhg

خواص و مضرات پرتقال

پرتقال یکی از میوه‌های فصل پاییز می باشد که بسیار آبدار بوده و به ‌‌عنوان نماد سلامتی و شادابی در میان میوه‌ها شناخته می شود. پرتقال دارای مزه‌ای ترش بوده و طبع سردی دارد و هرچه پرتقال شیرین‌تر باشد طبع آن معتدل و گرم می شود.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات پرتقال را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص پرتقال و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های پرتقال

سلامت قلب

پتاسیم موجود در پرتقال که یک ماده معدنی الکترولیتی می باشد نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد. کمبود پتاسیم در بدن باعث نامنظم شدن ضربان قلب شده و احتمال ابتلا به آریتمی را افزایش می دهد.

خواص ضد سرطان

پرتقال دارای ماده‌ای به نام لوموئید می باشد که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان از جمله سرطان پوست، ریه، سینه، معده و روده بزرگ بسیار مؤثر می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین سی موجود در پرتقال می‌تواند از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. رادیکال‌های آزاد از عوامل اصلی بیماری‌های مزمن و خطرناک مانند تومورها و کرونری ها هستند.

کاهش خطر سنگ کلیه

شما می‌توانید برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی آب پرتقال میل کنید چرا که باعث کاهش سنگ کلیه می‌شود.

بهبود گوارش

اگر می‌خواهید فیبر بدن خود را تامین کنید بهتر است پرتقال بنوشید. یک لیوان پرتقال حدود دوازده درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند. فیبر از بروز مشکلات و اختلالات گوارشی پیشگیری می‌کند.

پیشگیری از عفونت های ویروسی

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که پرتقال دارای پلی فنول می‌باشد که از بروز بیماری‌های ویروسی و عفونی پیشگیری می‌کند.

سلامت کبد

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین آ و همچنین وجود ماده‌ای به نام کاروتنوئید باعث رفع اختلالات کبدی شده و برای سلامت کبد بسیار مفید است.

سلامت چشم

این میوه به دلیل داشتن کاروتنوئید از سلامت چشم محافظت کرده و بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد.

کاهش کلسترول

فیبر موجود در پرتقال برای کاهش کلسترول خون مؤثر بوده چراکه می تواند کلسترول اضافی بدن را جذب ند.

کاهش وزن و لاغری

پرتقال دارای کالری کمی بوده و فیبر فراوانی دارد به همین دلیل برای کاهش وزن مؤثر است و می‌تواند به شما به مدت طولانی احساس سیری دهد.

کاهش خطر سکته مغزی

در مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد مرکبات مختلف مانند پرتقال و گریپ فروت خطر سکته قلبی در زنان را کاهش می‌دهد کسانی که به‌صورت مرتب گریپ فروت و پرتقال میل می‌کنند 19 درصد از سایرین کمتر به بیماری سکته مغزی دچار می شوند.

عوارض و زیان های پرتقال

بیماری های کلیوی

پتاسیم برای کسانی که دچار بیماری های کلیوی هستند مضر می باشد ، در پرتقال پتاسیم به مقدار بالا وجود دارد پس بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه سالاد فصل
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:50 | بازدید : 684 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی زمستانی , دستور سالاد فصل قالبی با گوجه , xvc jidi shghn twg

طرز تهیه سالاد فصل

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایرانی می توانید برای 4 نفر سالاد فصل تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد فصل تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم سالاد فصل

  • خیار ۲ عدد
  • کاهو ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • کلم برگ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • آب لیمو ترش 1 قاشق مرباخوری
  • نمک ، فلفل سیاه به اندازه کافی
  • سس مایونز و روغن زیتون به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل

برای تهیه سالاد فصل مجلسی ابتدا برگ های کاهو را جدا می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو در اندازه ای دلخواه خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و کلم برگ را نیز می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نواری باریک خرد می کنیم

و به کاهو می افزاییم.هویج را تمیز می کنیم و رنده درشت می کنیم و داخل کاسه سالاد می ریزیم و گوجه فرنگی ها و خیارها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه برش می دهیم و روی سالاد می ریزیم.

برای سس سالاد نیز سس مایونز را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن زیتون،کمی آبلیمو و نمک و فلفل به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم و سالاد را به هر شکلی که تمایل دارید در ظرف می ریزیم و سس را روی آن می ریزیم و نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه خورش قارچ و مرغ
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:49 | بازدید : 649 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ مجلسی , دستور پخت خورشت قارچ و مرغ ساده , xvc jidi o va rhv lvy

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فرنگی می توانید برای 4 نفر خورش قارچ و مرغ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش قارچ و مرغ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم خورش قارچ و مرغ

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ ۳ عدد
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۱ قاشق چایخوری
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت خورش قارچ و مرغ

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

برای تهیه خورش قارچ و مرغ مجلسی ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مربع های متوسط خرد می کنیم و کنار می گذاریم.بعد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم

و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و پیازهای خرد شده را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم و می گذاریم تا کمی سبک شود.سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم

و بعد از 3 دقیقه گوشت های مرغ خرد شده را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها کاملا تغییر کند و کمی نمک و فلفل روی آن ها می ریزیم و بعد 2 لیوان آب جوش روی گوشت می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و حرارت را اول زیاد می کنیم

تا آب داخل تابه به جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت ها به مدت 30 دقیقه مغز پخت شوند. پس از گذشت 20 دقیقه از زمان پخت گوشت ها قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و در آبکشی قرار می دهیم

و روی آن ها خیلی سریع آب می گیریم تا کاملا تمیز شوند و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و قارچ ها را داخل تابه می ریزیم

و تفت می دهیم تا زمانیکه احساس کنیم قارچ ها کمی نرم شده اند و آرد کم کم به آن ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم و کمی نمک و فلفل روی قارچ ها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم

و زمانیکه 30 دقیقه از پخت گوشت گذشت و آب آن به نصف رسیده بود مخلوط قارچ و آرد که داخل تابه است را به تابه مرغ اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را به همراه آبلیمو به آن می افزاییم و درب تابه را مجددا می گذاریم تا خورش به مدت 10 دقیقه دیگر بپزد و حسابی جابیفتد.

پس از اینکه خورشت جاافتاد،زرده تخم مرغ را هم می زنیم و به خورشت اضافه می کنیم و 15 دقیقه بعد خورشت را از روی حرارت بر می داریم.خورش قارچ و مرغ را در ظرف مورد نظر می ریزیم (می توانید کمی سیب زمینی نیز سرخ کنید و کنار خورش سرو کنید) و با نان یا پلو نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه شامی سبزی
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:49 | بازدید : 682 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه شامی سبزی

طرز تهیه شامی سبزی مازندرانی , دستور پخت شامی سبزی گیلانی بابلی , xvc jidi ahld sfcd

طرز تهیه شامی سبزی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی شمالی می توانید برای 4 نفر شامی سبزی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شامی سبزی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم شامی سبزی

  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • سبزی شامی ۲ پیمانه
  • روغن مایع به میزان لازم
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • نمک ، فلفل سیاه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت شامی سبزی

طرز تهیه شامی سبزی

برای تهیه شامی سبزی مازندران ابتدا سبزی شامی که شامل تره،شنبلیله،گشنیز است را پاک می کنیم(می توانید از هر سبزی معطری استفاده کنید.دقت کنید شنبلیله بسیار کم اضافه می کنیم) و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود

و بعد روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده می کنیم و آب آن را می گیریم و پیاز را به سبزی ها می افزاییم و همین طور سیب زمینی را نیز پوست می گیریم و می شوییم

و رنده ریز می کنیم و آب آن را کاملا می گیریم و به مایه شامی اضافه می کنیم.گوشت چرخ کرده را نیز نیز به مواد می افزاییم و کمی نمک و فلفل نیز روی مواد می پاشیم و تخم مرغ ها را اول در پیاله ای جداگانه می شکنیم و بعد به مواد اضافه می کنیم

و همگی مواد را با قاشق مخلوط می کنیم و دستکش در دست می کنیم و خوب مایه شامی را ورز می دهیم تا مایه شامی منسجمی داشته باشیم.اگر پس از ورز دادن هنوز مایه شل بود کمی آرد نخودچی کم کم به مایه اضافه می کنیم

و ورز می دهیم تا مایه یکدست و منسجمی داشته باشیم.(اگر مایه سفت شد نیز کمی تخم مرغ به آن می افزاییم)روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه مایه شامی را داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

پس از گذشت 30 دقیقه در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا روغن به مرور زمان داغ شود و کاسه مایه شامی را از یخچال بیرون می آوریم و به اندازه یک گردو از مایه بر می داریم و با کف دست به شکل دایره به آن حالت می دهیم

و بعد آن را تخت می کنیم و اطراف آن را مرتب می کنیم تا بشکل بیضی شود و بعد در تابه می گذاریم.همگی شامی ها را به همین شکل آماده می کنیم و در تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند.البته می توانید از قالب های مختلف نیز استفاده کنید.

زمانیکه یک طرف شامی ها سرخ شدن آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.شامی های سبزی را پس از سرخ شدن در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و بعد در بشقابی می چینیم و با نان یا پلو نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه سوپ کودک
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:48 | بازدید : 643 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه سوپ کودک

طرز تهیه سوپ کودک 6 ماهه با جوانه ماش , دستور پخت سوپ کودک 7 ماهه , xvc jidi s n

طرز تهیه سوپ کودک

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر سوپ کودک تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ کودک تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم سوپ کودک

  • هویج ۱ عدد
  • ران مرغ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • نمک به اندازه کافی
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • برنج ۲ قاشق سوپخوری
  • جعفری ۱ قاشق غذاخوری
  • نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت سوپ کودک

طرز تهیه سوپ کودک

برای تهیه سوپ کودک مقوی ابتدا ران مرغ را در قابلمه ای کوچک قرار می دهیم و هویج را اگر نیاز است پوست می گیریم و می شوییم و ریز خرد می کنیم و به  قابلمه اضافه می کنیم و نخودفرنگی و برنج را به همراه 2 لیوان آب به مواد می افزاییم

و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا مواد سوپ به مرور زمان نیم پز شود و سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و داخل مواد سوپ می ریزیم و اجازه می دهیم تا 15 دقیقه دیگر مواد سوپ مخصوصا سیب زمینی ها پخته شوند

و بعد ران مرغ را آرام از سوپ خارج می کنیم و استخوان آن را جدا می کنیم و گوشت های آن را مجددا داخل سوپ می ریزیم و گوجه فرنگی را می شوییم و پوست روی آن را می گیریم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و به همراه جعفری خرد شده به سوپ می افزاییم

و بلافاصله کمی نمک روی سوپ می ریزیم و اجازه می دهیم تا سوپ جابیفتد. پس از اینکه سوپ پخته شد،قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا سوپ کمی خنک شود و بعد در غذاساز می ریزیم تا پوره تحویل بگیریم و در ظرف می ریزیم و در چند نوبت به کودک می دهیم تا نوش جان کند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس کودکی فلور نظری
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:47 | بازدید : 608 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس کودکی فلور نظری

عکس کودکی فلور نظری

عکس کودکی فلور نظری

فلور نظری بازیگر خوب و توانمند سینما و تلویزیون عکسی از دوران دبیرستان خود را منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه شوید.

عکس کودکی فلور نظری , نوجوانی فلور نظری , بچگی فلور نظری

فلور نظری در دوران نوجوانی

فلور نظری با انتشار تصویر بالا نوشت : سلام آدینه اتون به خیر این عکس دوران دبیرستان من هست که یکی از دوستان صمیمی اون موقع و الان برام فرستاده ❤️اگه گفتید کدوم منم ؟ به تمام دوستان توی عکس درود می فرستم و به غیر از دو نفرشون از بقیه خبری ندارم ایشالله شادو سلامت باشند همگی . دبیرستان پیشاهنگ سابق و توحید زمان ما در میدان توحید منطقه شش تهران به سه نفر که تشخیص درست بدهند من یک کتاب با یکی از دلنوشته هام رو براشون پست می کنم به رسم یادگاری و ترویج کتابخوانی . دوستتتون دارم دوست داشتنی ها❤️ .

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس کودکی پارسا پیروزفر
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:46 | بازدید : 671 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس کودکی پارسا پیروزفر

عکس کودکی پارسا پیروزفر

عکس کودکی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر بازیگر خوب و توانای تئاتر ، تلویزیون و سینما عکس از دوران کودکی خودر ار منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

عکس کودکی پارسا پیروزفر , بچگی پارسا پیروزفر , نوجوانی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در دوران کودکی

پارسا پیروزفر با انتشار تصویر بالا نوشت : بچه که بودم، آرزو مى کردم که وقتى بزرگ شدم و ریش درآوردم، ریشم به شکل ریش بُزى برویَد. هـیچ کس به من نگفته بود که با اصلاح کردن، ریش را به شکل بزى درمى آورند

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


متن باران
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:45 | بازدید : 622 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

متن باران

متن باران , اس ام اس بارانی , جملات بارش باران , باران بهاری و پاییزی

متن باران

در این مطلب مجموعه ای از جدیدترین و زیباترین متن ها و اس ام اس های جدید و ناب با موضوع باران و بارش باران را جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن باران

متن بارانی عاشقانه

آه ، باز هم باران …

باران که می بارد دلت را محکم بچسب

زیر باران دل به اشاره ای می رود …

متن بارانی غمگین

باران می خواهم …

آنقدر شدید که من و تنهاییم را با خودش بشوید و ببرد

متن بارانی پاییزی

انتظار بارانی را می‌کشم

که پلک بر هم بگذارم

باریده است !

بانو !

به تماشای باران ستاره‌ها

بی‌ چتر بیا

مثل باران خاطراتت ماندنیست

لحن پر مهر صدایت خواندنیست

گرچه ما اندک زمانی در کنارت بوده ایم

تا ابد مهر و وفایت ماندنیست

رها کن سنگِ گوشه‌ی گورستان را

من آن جا نیستم

وقتی باران می‌بارد

دستت را بر شیشه‌های خیس پنجره بگذار

تا گونه‌های مرا نوازش کرده باشی

این دست‌های همیشه شوخ من است

که هنگام بازگشتنت به خانه

در غروب‌های پاییزی

موهایت را به پیشانی‌ات می‌ریزد، نه نسیم

لمس کن تن درختان جنگل را

برای در آغوش کشیدن من

حکایتِ بارانِ بی امان است

این گونه که من

دوستت می‌دارم …

شوریده وار و پریشان باریدن

بر خزه ها و خیزاب‌ها

به بی‌راهه و راه‌ها تاختن

بی‌تاب ٬ بی‌قرار

دریایی جستن

و به سنگچین باغ بسته دری سر نهادن

و تو را به یاد آوردن

حکایت بارانی بی‌قرار است

این گونه که من دوستت می‌دارم …

دوباره باران گرفت

باران معشوقه‌ی من است

به پیش بازش در مهتابی می‌ایستم

می‌گذارم صورتم را و

لباسهایم را بشوید

اسفنج وار

باران یعنی برگشتن هوای مه آلود شیروانی های شاد!

باران یعنی قرارهای خیس

باران یعنی تو برمی‌گردی

شعر بر می‌گردد

بازترین پنجره‌های شهر

در حسرت عبور ردّ پاهای تو به جاده چشم دوخته‌اند.

باران که می‌بارد،

بوی حضور تو در فضا پراکنده می‌شود.

در انتظار تو سروهای خیابان به آسمان پیوسته‌اند.

آبی‌ترین لحظه‌ها بی‌گمان لحظه آمدن توست.

تنها

تویی

مثل پرنده های بهاری در آفتاب

مثل زلال قطره باران صبحدم

مثل نسیم سرد سحر

مثل سحر آب

آواز مهربانی تو با من

در کوچه باغهای محبت

مثل شکوفه های سپید سیب

ایثار سادگی است

افسوس آیا چه کس تو را

از مهربان شدن با من

مایوس می کند؟

باران‌ که‌ می‌زند به‌ پنجره‌،

جای‌ خالی‌اَت‌ بزرگ‌تر می‌شود !

وقتی‌ مِه‌ بر شیشه‌ها می‌نشیندُ

بوران‌ شبیخون‌ می‌زَند،

هنگامی‌ که‌ گُنجشک‌ها

برای‌ بیرون‌ کشیدن‌ِ ماشینم‌

از دل‌ِ برف‌ سَر می‌رسند،

حرارت‌ِ دستان‌ِ کوچک‌ِ تو را

به‌ یاد می‌آورم‌

باران که می‌بارد

تمام کوچه‌های شهر

پر از فریاد من است

که می‌گویم:

من تنها نیستم

تنها منتظرم!

تنها…

روزی که تو را دیدم

نقشه ها و پیش گویی هایم را پاره کردم

چونان اسب عربی، بوی باران تو را

پیش از باریدن، بو کشیدم

و آهنگ صدایت را

پیش از آن که حرف زده باشی، شنیدم

و گیسوانت را

پیش از آن که بافته باشی، پریشان کردم

وقتی باد پرده های اتاق را به اهتزاز در می آورد

و مرا…

عشق زمستانی ات را به یاد می آورم

آن هنگام ، به باران پناه می برم تا به سرزمین دیگری ببارد

به برف، تا شهرهای دیگری را سفیدپوش کند

و به خدا، تا زمستان را از تقویمش پاک کند

چون نمی دانم بی تو ، چگونه زمستان را تاب آورم.

نه !

همیشه برای عاشق شدن ،

به‌دنبال باران و بهار و بابونه نباش !

گاهی

در انتهای خارهای یک کاکتوس ،

به غنچه‌ای می‌رسی

که ماه را بر لبانت می‌نشاند.

دریای مواج دلتنگی‌هایم را ساحلی نیست.

چشمهایم،

همچون ابرهای بی‌پناه بهار‌ به دنبال شانه هایت می‌گردد

تا باران عشقش را نثار قلب مهربانت نماید.

خیالم،

سرخوشانه هفت آسمان عشق را می‌پیماید،

شاید در آستان چشمهایت فرود آید.

زبانم،

از تکرار بی‌امان نامت خسته نخواهد شد، تا ابد!

و

دستهایم،

از خواستن هرم دستهایت …

من،

بی محابا تو را جستجو می‌کنم،

در میان خاطرات سالهای گذشته‌ام

و می‌یابمت، هر ثانیه، هزاران بار.

بگذار اعتراف کنم،

بارانی مورب

در نیمروزی آفتابی

هیچ اتفاقی نیافتاده است

تنها تو رفته ای

اما من

قسم می خورم که این باران

بارانی معمولی نیست

حتما جایی دور

دریایی را به باد داده اند.

چترها را باید بست

زیر باران باید رفت

فکر را، خاطره را، زیر باران باید برد

با همه مردم شهر، زیر باران باید رفت

دوست را، زیر باران باید دید

عشق را، زیر باران باید جست

زیر باران باید بازی کرد

زیر باید باید چیز نوشت، حرف زد، نیلوفر کاشت

زندگی تر شدن پی در پی،

زندگی آب تنی کردن در حوضچه “اکنون” است

رخت ها را بکنیم:

آب در یک قدمی است

نمی دانم چرا

وقتی به عکس ِ سیاه و سفید این قاب ِ طاقچه نشین

نگاه می کنم،

پرده ی لرزانی از باران و نمک

چهره ی تو را هاشور می زند!

هم‌خانه ها می پرسند:

این عکس کوچک ِ کدام کبوتر است،

که در بام تمام ترانه های تو

رد ِ پای پریدنش پیداست؟

من نگاهشان می کنم،

لبخند می زنم

و می بارم!

چند دقیقه دیگر وقت داری

تا به من نگاه کنی

به من، به چشمانم،

و به قلبی که برای تو می تپد

این شب و این باران

و تو

چند دقیقه دیگر وقت داری

تا به من نگاه کنی

پیش از آن که کاملا ً تمام شوم …

انجیر کهن سر زندگی اش را می گسترد.

زمین باران را صدا می زند.

گردش ماهی آب را می شیارد.

باد می گذرد. چلچله می چرخد.

و نگاه من گم می شود.

سلامم را برسان به دریا قاصدک .

دستی از دل تنگم به سر شالیزار بکش.

قاصدک چشمانم را ببر به لیلاکوه، کمی عطر چای بیاور.

چشمانم بی قرار باران است.

چه سنگین گذشت عصر بارانی ام

گویی نوازش نمی کرد، باران صورتم را

گریه ام، فریادم، تنها سکوتی بود

تا حرفهایم

در بستری از بغض بخوابند

مرا چه باک ز باران

که گیسوان تو چتری گشوده اند

مرا چه باک ز مرگ

که بوسه های تو پیغام های قیامند

بدرودهای تو

تکرارهای سلامند

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فال روزانه 27 مرداد 98
شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:44 | بازدید : 648 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

فال روزانه 27 مرداد 98

فال روزانه 27 مرداد , فال فردا بیست و هفت مرداد , طالع بینی 27 مرداد ماه

فال روزانه 27 مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 27 مرداد 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 27 مرداد

فال متولدین فروردین ماه

امروز به سوء تفاهم ها و تنش هایی که در اطرافتان در حال وقوع است پایان دهید. همه ی ما در روابطمان دچار مشکل و سوء تفاهم می شویم و اگر نتوانیم سوء تفاهم های ایجاد شده را رفع کنیم ممکن است روابط صمیمانه و دوستانه مان بهم بخورد. لجبازی کردن را کنار گذاشته و روابط صمیمانه تان را به این راحتی از دست ندهید. اگر از کسی دلخور هستید ، موضوعی که باعث ناراحتیتان شده را با احترام و آرامش بیان کنید تا این دلخوری ها سر هم جمع نشوند و باعث ناراحتی های عمیق نشوند. ترجیح می دهید همه چیز را برای بار اول امتحان کنید و کارهای هیجان انگیز را دوست دارید. بهتر است کمی در مورد راهی که دارید به آن ادامه می دهید فکر کنید و تصمیمی با ملاحظه و دقت بگیرید. اگر کسی برای کارهایتان و تصمیمتان به شما اعتراض و انتقاد کرد سریع حالت دفاعی نگیرید و به انتقادی که به شما شده کمی فکر کنید. واقع بین بودن یکی از خصوصیاتی ست که شدیدا به آن نیازمند هستید. اگر در گذشته تان بارها و بارها شکست خورده اید ناامید نشوید و باز هم به تلاشتان ادامه بدهید ، درهای موفقیت به زودی به روی شما گشوده خواهد شد.

 

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز بخشنده و مهربان باشید و سعی کنید تا جایی که ممکن است سختگیر و عصبانی نشوید. صبر خودتان را بسنجید و ببینید تا چه اندازه می توانید جلوی عصبانیت و خشمتان را بگیرید. هر روز این تمرین را انجام بدهید و هر روزی که توانستید احساسات خودتان را به شکل کامل کنترل کنید به خودتان یک پاداش کوچک بدهید. سعی کنید این کار را به مدت سی روز انجام دهید تا کم کم به یکی از عادت های شما تبدیل شود. با این تمرین دیگر کمتر عصبانی خواهید شد و آرامش بیشتری را حس خواهید کرد. از خودتان سوال کنید تا به حال چه اقدامات و کارهایی انجام داده اید که برای خانواده یا جامعه تان سود داشته باشد. خودتان را ارزیابی کرده و مورد پرسش قرار دهید. از خودتان به اندازه توانایی هایتان انتظار داشته باشید و خودتان را بیهوده سرزنش نکنید. بهتر است عادت های مضر و ناکارآمدتان را تغییر بدهید و وقتتان را صرف کارهایی کنید که برایتان سودآور باشد و آینده شما را تضمین کند. شما می توانید با تغییرات کوچک آینده تان را پربار و ثمربخش کنید. اگر مشاجره و بحثی به وجود آمد ، بی طرف باشید و اجازه دهید طرفین بحث خودشان مشکلشان را حل کنند.

 

فال متولدین خرداد ماه

شادی حقیقی و واقعی را همیشه و در همه جا جستجو می کنید اما نمی توانید آن را پیدا کنید. اگر اطرافتان را افرادی گرفته اند که علایق مشترکی با آن ها ندارید بهتر است رابطه تان را با آن ها کمتر کرده و دوستانی پیدا کنید که با آن ها هم فکر و هم عقیده باشید. شما با افرادی که مانند شما فکر میکنند و با هم علایق مشترک دارید شاد خواهید بود. امروز احساس کسی را دارید که همه چیز بر وفق مرادش است و هیچ مشکلی ندارد. بیشتر دقت کنید و اجازه ندهید امروز با تصمیمات اشتباه خراب شود. امروز شاد هستید و به پیش پا افتاده ترین مسائل هم می خندید ، سعی کنید همیشه همین گونه باشید و شادیتان را در اختیار بگیرید. این موضوع را فراموش نکنید که نگرش و رویکرد خود شماست که اتفاقات خوب و بدی که در زندگیتان رخ میدهد را رقم می زند. اگر حال خوبی ندارید و احساس می کنید نیاز دارید با کسی حرف بزنید ، همین الان این کار را انجام دهید. اجازه ندهید روزتان خراب شود و هر کاری که حالتان را خوب و مثبت می کند انجام دهید. می توانید خودتان را به دیدن یک فیلم کمدی دعوت کنید و حسابی تفریح کنید. نباید لحظه ای شاد و لحظه ای غمگین باشید ، باید بر تغییرات ناگهانی که در خلق و خوبتان ایجاد می شود غلبه کنید.

 

فال متولدین تیر ماه

امروز به موارد مالی و اقتصادی که روی میز ذهنتان دارید فکر کنید. باید همه موارد را بررسی کرده و ارزیابی کنید. احساس بی ثباتی می کنید و در مدت زمانی کوتاه از حالت غم و ناامیدی به حالت خوشبختی بی اندازه و سرمستانه تغییر حالت می دهید. ممکن است این حس خفیف باشد اما وجود دارد. اگر این احساس را دارید ناراحت نباشید ، شما می توانید خیلی راحت از این مشکل رها شوید. تنها باید پیش یک روان درمان یا روانشناس بروید و از مشکلات و اختلالی که دارید صحبت کنید. دوست دارید احساساتتان را برای خودتان نگه داشته و پیش کسی از احساسات و مشکلاتتان حرف نزنید. اگر به کسی علاقه مند هستید و حس می کنید طرف مقابل هم نسبت به شما حسی دارد پا پیش گذاشته و علاقه تان را با رفتارتان نشان دهید تا طرف مقابلتان متوجه احساس قلبی شما بشود. اگر فرد یا دوستی دارید که از پیشرفت شما خوشحال می شود با او از رویاها و آرزوهایی که در سر دارید حرف بزنید. اگر مشکلی دارید می توانید با مشورت و همفکری دوستان و اطرافیانتان آن را حل کنید. از مداخله در بحث دیگران به شدت پرهیز کنید زیرا برای شما بسیار زیان آور خواهد بود.

 

فال متولدین مرداد ماه

امروز بیشتر به جای حرف زدن ، به حرف اطرافیانتان گوش دهید و شنونده بهتری باشید. قبل از این که جمله طرف مقابلتان تمام شود به جوابی که می خواهید به او بدهید فکر می کنید و بسیاری از بحث هایی که برایتان پیش آمده به همین خاطر است. شما خوب و کامل به حرف طرف مقابلتان گوش نمی دهید و سوء تفاهم ها و تنش های بیهوده ایجاد می کنید. در صورتی که اگر آرام و منطقی با کسی بحث کنید و وسط حرف کسی نپرید ، بحث خیلی زود تمام خواهد شد و هیچ سوء تفاهم جدیدی درست نمی شود. این که حرف کسی را قطع کنید یک بی احترامی محسوب می شود و طرف مقابلتان عصبانی تر خواهد شد. در ضمن وقتی با کسی گفتگو یا بحث می کنید نباید ذهنتان در جای دیگری مشغول باشد. احساس کسی را دارید که آرزوها و رویاهایش در جدال و کشمکش هستند و هر کدام از آن ها می خواهند دیگری را کنار زده و از بین ببرند. ذهنتان آشفته و پریشان است و در پی راه حلی برای آرامش گمشده تان هستید. از طرفی دیگر اطرافیان و نزدیکانتان از شما توقعات بیجا دارند و انتظار دارند شما هر کاری که آن ها می خواهند انجام دهید. عزمتان را جزم کرده و زندگیتان را تغییر دهید. آرزوها و رویاهایی که دارید را از اول اولویت بندی کرده و محکم رو به جلو قدم بردارید.

 

فال متولدین شهریور ماه

امروز برای ایجاد کردن یک تاثیر مثبت و مفید در زندگیتان قدم بردارید. این تاثیر می تواند به شکل ثبت نام در یک کلاس هنری باشد که مدت هاست در پی ثبت نامش هستید اما تنبلیتان می آید و این کار را نمی کنید. یا می توانید با کمک کردن به فردی نیازمند این احساس مثبت را در درونتان ایجاد کنید. با خودتان در آرامش و صلح باشید و تمام زمانتان را صرف لذت بردن از ثانیه ثانیه زندگیتان کنید. تا جایی که می توانید با مشکلات رفتاری اطرافیانتان کنار بیایید و بیخودی خودتان را ناراحت نکنید. عادت دارید تمام مسائل و مشکلات زندگیتان را به تنهایی حل کنید و از کسی کمک نگیرید اما مشکلی که به تازگی برایتان پیش آمده بدون مشورت و همفکری دیگران حل نخواهد شد. مشکلتان را با افراد معتمدی که در اطرافتان هستند در میان بگذارید و بهترین تصمیم و راه حل را پیدا کنید ، از بازگو کردن مشکلاتتان نترسید و خیلی واضح و شمرده برای دیگران توضیح دهید که به کمکشان نیاز دارید. امروز در طبیعت پیاده روی کنید زیرا به باز شدن و آرامش ذهن و فکرتان کمک می کند. این موضوع را به یاد بسپارید که هر چقدر خودآگاهی بیشتری داشته باشید ، اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت. اگر می خواهید خودتان را بهتر بشناسید و در جهت توسعه فردیتان قدم بردارید ، کتاب هایی که موضوعاتشان متنوع و مختلف است را مطالعه نمایید.

 

 

فال متولدین مهر ماه

اگر می خواهید در جهت دست پیدا کردن به سعادت و آرامش در زندگیتان قدم بگذارید ، نظر و عقیده دیگران را رها کنید. تنها محافظ و نگهدار زندگیتان باشید و هرطور که می خواهید زندگیتان را کنترل و سپری کنید. البته این نکته را از یاد نبرید که همانطور که دیگران حق دخالت در زندگی شما را ندارند ، شما هم حق ندارید در زندگی دیگران مداخله کنید. از نظر احساسی آسیب پذیر شده اید و کوچکترین حرف ها را برای اشک ریختن و ناله کردن بهانه می کنید. اجازه ندهید هر کسی به حریم احساس و قلبتان وارد شود و به شما صدمه بزند. اگر در روابط احساسیتان شکست خورده اید ناامید و سرخورده نشوید. به زندگی برگردید و درهای قلبتان را به روی فرد جدیدی باز کنید. یک روز در هفته را برای برنامه ریزی کل هفته انتخاب کرده و اهداف و برنامه هایتان را تنظیم کنید. از اشتباهات و تجربه هایی که در زندگی کسب کرده اید عبرت و درس بگیرید. ممکن است مشغول به شغل و کار جدیدی شوید که سوال های زیادی برای اطرافیانتان به وجود بیاورد. جواب انسان های فضول و حسودی که اطرافتان هستند را ندهید و تنها به پیشرفت و ترقی که در انتظارتان هست فکر کنید.

 

فال متولدین آبان ماه

امروز به روند زندگیتان از گذشته تا به حال فکر کنید. آیا از این خط صاف و زندگی که در آن ریسک نکرده اید راضی هستید ؟ شاید ریسک نکردن موجب آرامش خاطر شما باشد و احساس کنید همیشه زندگی نسبتا آرام و متوسطی داشته اید اما به فرصت های بزرگی که بخاطر محتاط بودن از دست داده اید فکر می کنید. محتاطانه رفتار کردن و تصمیمات عاقلانه کاری درست و منطقی بنظر می آید اما گاهی تنها ریسک کردن است که می تواند شما را به جایگاهی بسیار بالا پرتاب کند. از قدرت دانش لذت می برید و در جستجوی این قدرت هستید. نیاز دارید تا کمی از لحاظ روحیه تقویت و شاد شوید. برای تقویت روحیه تان بیش از اندازه کار نکنید ، از انسان هایی که انرژیشان منفی است دوری کنید ، مثبت اندیش باشید ، قسمتی از زمانتان در روز را به تنهایی سپری کرده و لذت ببرید و اگر کمکی از دستتان برمی آید دریغ نکنید. با تقویت روحیه تان می توانید راه حل ها و راهکارهای جدیدی برای پیشرفت در زندگی و حل مشکلات پیدا کنید. روزهایی که به سرعت سپری می کنید و ارزشمندیشان را برایتان از دست داده اند ، روزهای زندگی شما هستند. سرعت سپری کردن روزهایتان را کم کرده و هر لحظه اش را لفت بدهید. شما باید از تک تک این لحظات لذت ببرید.

 

فال متولدین آذر ماه

اگر در زندگی تان تنش و مشکلی وجود دارد با ورزش هایی مانند پیاده روی یا پیلاتس و یوگا بدنتان را از تنش و استرس خارج کرده و آرامشتان را باز یابید. ممکن است امروز یکی از دوستان قدیمی تان را در مکانی ببینید ، می توانید او را به یک نوشیدنی دعوت کرده و لحظاتی را بدون فکر کردن به مشکلات سپری کنید. می خواهید افکاری که مدت هاست ذهن شما را به خودش مشغول کرده بیان کنید اما از واکنش طرف مقابلتان هراس دارید. بهتر است تمام چیزی که می خواهید بیان کنید را روی کاغذ نوشته و روبروی آینه تکرار کنید. سعی کنید در هنگام بیان کردن محکم و موقر باشید و اجازه ندهید طرف مقابلتان از ترس شما با خبر شود. باید روزی این حرف ها را بزنید و چه بهتر که آن روز ، امروز باشد تا شما هم نفس راحتی بکشید و ذهنتان آرام بگیرد. کلماتی که به کار می برید را به شکل زیرکانه ای انتخاب کنید و سعی کنید به هیچ عنوان به طرف مقابل تان توهین نکنید. امروز به کسی که دوستش دارید انرژی بدهید و به او بگویید که چقدر برای شما مهم است. گاهی حرفی محبت آمیز و عاشقانه می تواند زندگی تان را حسابی گرم و دلچسب کند. خودتان را در موقعیت های سخت و ناراحت کننده قرار ندهید و اگر نمی توانید کاری را انجام بدهید به کسی وعده بیهوده ندهید.

 

فال متولدین دی ماه

امروز به خاطر حرف هایی که در گذشته زده اید پشیمان هستید و احساس می کنید باید راه حلی برای جبران رابطه ای که خراب کرده اید بیاندیشید. بهتر است کمی واقع بینانه به اطرافتان نگاه کنید. اگر با حرف هایتان قلب کسی را شکسته اید و یا رابطه ی میان دو نفر را بهم زده اید ، دیگر نمی شود کاری کرد و به قولی آب ریخته ، جمع شدنی نیست ، پس بهتر است رفتارتان را از امروز درست کنید. شاید بتوانید با زیر پا گذاشتن غرورتان ، کاری که در گذشته انجام داده اید را جبران کنید. اگر می خواهید با جمع جدید و یا فرد جدیدی آشنا شوید ، اما احساس سردرگمی و گمراهی می کنید بهتر است رفتار و اخلاقیات آن فرد را زیر نظر بگیرید. اگر علایقی یکسان داشتید و از نظر اخلاقی بهم شبیه بودید بهتر است ابن رابطه را ادامه بدهید اما اگر شباهتی با هم نداشتید و از کنار این فرد بودن خوشحال نبودید بهتر است این رابطه را قطع کنید. سعی کنید همیشه فردی میانه رو باشید و در هیچ کاری زیاده روی نکنید تا برایتان مشکل بوجود نیاید.

 

فال متولدین بهمن ماه

حداقل امروز دست از خودخواهی برداشته و نظرات شخصی خود را به دیگران تحمیل کنید. حضرت علی می فرمایند که هر چه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید و اگر چیزی برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید. تنها همین جمله به تنهایی می تواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند. این دنیا دار مکافات است و هر رفتاری با هر کسی کنید همان رفتار به شما باز خواهد گشت. احساس آزردگی و ناراحتی می کنید و حوصله بحث کردن را ندارید اما بقیه دست بردار نیستند. بهتر است آرامشتان را حفظ کرده و خودتان را کنترل کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید نقطه نظرات مشترک پیدا کرده و به بحث مجال ادامه ندهید. اگر بخواهید به این فکر کنید که پیروز این بحث باشید ، این بحث تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. بهترین راه برای پایان دادن به این بحث ، این است که شما خودتان را جای طرف مقابلتان بگذارید و او را درک کنید. خوش بین باشید و سعی کنید در طول روز انرژی مثبتتان را حفظ کنید. اعتماد به نفس داشته باشید زیرا مهم عامل در موفقیت و زندگی شاد است. اگر متاهل هستید ، لحظاتی از امروز را به فکر و رویا فرزند دار شدن اختصاص دهید.

 

فال متولدین اسفند ماه

امروز یک روز بی نظیر برای دورهم جمع شدن و خوش گذرانی های دسته جمعی است. به هزینه اش فکر نکنید و در فکر مهمانی های آنچنانی با غذاهای گران قیمت نباشید ، یک غذای ساده ساندویچی درست کرده و همه را به پارک یا جنگل دعوت کنید. دورهم گل بگویید و گل بشنوید و از امروزتان ، اوقاتی به یاد ماندنی بسازید.اگر حال خوبی ندارید و احساس می کنید عواطف و احساسات درونی تان تحریک شده است و به عشق فردی به غیر از خودتان نیاز پیدا کرده اید ، کافی است درهای قلبتان را به روی فرد جدیدی که قرار است به زودی وارد زندگیتان شود باز کرده و هر روز از خدا برای داشتن این عشق و فرد لایق تشکر کنید. شاید متعجب شوید اما این حقیقت دارد ، باید قبل از به دست آوردن چیزی به خاطر داشتنش خدا را سپاس بگویید. این سپاسگذاری به معنای آن است که شما به خدا ایمان دارید که خواسته تان را برآورده خواهد کرد. اگر به مشکلی برخوردید از کسانی کمک بگیرید که در آن زمینه اطلاعات داشته باشند و باعث گمراهی شما نشوند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ازگیل دارای مقدار کمی سدیم و در مقابل مقدار بالای پتاسیم می باشد
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:29 | بازدید : 752 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات ازگیل

خواص و مضرات ازگیل , عوارض و زیان های ازگیل , فواید و خاصیت های ازگیل , o hw hc dg

خواص و مضرات ازگیل

اَزگیل یک میوه است که از خانواده گلسرخیان و از سرده ازگیل ها می باشد. پوست ازگیل دارای رنگ زرد است و گوشت میوه ی آن پس از رسیدن از رنگ سفید به رنگ قهوه ای در می آید.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ازگیل را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ازگیل و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های ازگیل

پیشگیری از سرماخوردگی

میوه ازگیل به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و در نتیجه خطر ابتلا به سرماخوردگی، آسم و سرفه را کاهش می دهد.

درمان کبد چرب

میوه ازگیل دارای خواص پاک سازی و سم زدایی قوی می باشد که سم زدایی کبد یکی از این موارد است در نتیجه اگر کبد پاکسازی شود بیماری های کبد مانند کبد چرب را درمان می کند.

درمان سنگ کلیه

ازگیل خواص دیورتیک طبیعی یا همان ادرار آور را دارا می باشد. ازگیل با افزایش ادرار به دفع اسید اوریک اضافی خون کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند.

جوان سازی پوست

ازگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود که برای کلاژن سازی و افزایش انعطاف پوست بسیار کارآمد می باشد. در نتیجه به رفع چین و چروک کمک کرده و با خاصیت کشسانی پوست را افزایش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

کاهش وزن و لاغری

ازگیل از حمله میوه های با کالری پایین است و مقادیر بسیاری فیبر در ان وجود دارد که باعث کاهش اشتها می شود و همچنین از پرخوری پیشگری می کند به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. فیبر موجود در ازگیل تقریبا مانع از جذب چربی در روده می شود و به همین دلیل در کاهش چربی شکم نقش بسزایی دارد و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

مناسب برای دیابت

مصرف میوه ازگیل و چای و دمنوش ازگیل باعث کاهش قند خون می شود و همچنین مانع از افزایش سطح کلسترول و چربی خون در افراد دیابتی جلوگیری می کند.

مناسب برای کودکان

ازگیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند. فیبر موجود در ازگیل برای پیشگیری و درمان نفخ معده و یبوست در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

درمان ریزش مو

آهن، مس و روی موجود در این میوه می تواند برای مشکلات مو عالی باشد زیرا باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و با تقویت فولیکول های مو، از ریزش مو پیشگیری می کند.

درمان یبوست

فیبر موجود در میوه ازگیل باعث می شود که به یک ملین ملایم تبدیل شود. ملین ها افزایش حرکات روده را در پی دارند که مانع از ایجاد یبوست و همچنین مفید برای درمان ان می باشد.

مناسب برای زنان باردار

ازگیل دارای آهن بسیار زیادی می باشد که از کم خونی در زنان باردار پیشگری می کند. فیبر موجود در میوه ازگیل از ابتلا به یبوست در دوران بارداری پیشگیری می کند. وجود ویتامین ها و مواد معدنی در ازگیل به افزایش رشد جنین در دوران بارداری کمک می کند. اما بهتر است زنان باردار و شیرده قبل از مصرف میوه ازگیل با پزشک متخصص مشورت کنند.

کاهش فشار خون

ازگیل دارای مقدار کمی سدیم و در مقابل مقدار بالای پتاسیم می باشد که برای کاهش فشارخون عالی ست و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

بهبود گوارش

ازگیل دارای فیبر زیادی می باشد. پس می تواند نفخ و ورم معده را درمان کند همچنین به بهبود هضم غذا کمک می کند و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.

عوارض و زیان های ازگیل

سنگ کلیه

درست است که ازگیل دیورتیک طبیعی می باشد و برای درمان سنگ کلیه مفید است اما زیاده روی در مصرف میوه ازگیل به خاطر وجود مقادیر بالای کلسیم که دارد ، خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شیر باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می شود
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:28 | بازدید : 608 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات شیر

خواص و مضرات شیر , عوارض و زیان های شیر , فواید و خاصیت های شیر , o hw adv

خواص و مضرات شیر

شیر یک ماده خوراکی مفید می باشد که از چهارپایان اهلی مانند گوسفند و گاو تولید می شود. فرآورده‌های مختلف شیر مانند ماست ، کشک، خامه، پنیر، کره، شیر خشک و فرآورده‌های دیگر می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات شیر را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص شیر و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های شیر

سلامت عضلات

می‌دانیم که پروتئین شیر بسیار بالا بوده و برای سلامت و قدرت عضله بسیار مفید است. پس شیر به‌‌عنوان یک ماده خوراکی مقوی برای ورزش‌کاران محسوب می شود. پروتئین موجود در یک لیوان شیر حدود 8.1 میلی گرم بوده و این مقدار برای تامین نیاز روزانه یک ورزشکار کافی است. اگر بدن ایده‌آل و سالم مانند بدن ورزشکاران می‌خواهید بهتر است هر روز یک لیوان شیر مصرف کنید.

کنترل فشار خون

یکی از فواید شگفت‌انگیز شیر کنترل فشار خون می باشد. شیر می‌تواند فشارخون را در کسانی که دارای فشارخون بالا یا پایین هستند کنترل کند. تحقیقاتی که بر روی پنج هزار نفر در کشور اسپانیا انجام شده است نتایج جالبی را نشان می‌دهد. کسانی که به صورت مرتب شیر میل می‌کنند پنج و چهار درصد از افرادی که شیر مصرف نمی‌کنند دارای فشار خون با ثبات تری هستند.

سلامت موها

قطعاً هیچ‌کس ریزش مو را دوست ندارد و اگر کسی دارای ریزش مو باشد به دنبال درمان طبیعی آن می رود. با خوردن روزانه شیر می توانید سلامت موهای خود را حفظ کنید و از ریزش مو جلوگیری کنید. ویتامین‌های موجود در شیر مانند ویتامین آ و ویتامین ب 6 برای سلامت مو مفید می باشد. این ویتامین‌ها در کنار پتاسیم موجود در لبنیات باعث حفظ سلامتی مو می شود.

دفع سموم بدن

برای این‌که بتوانید بدن سالمی داشته باشید می‌بایست سموم بدن به درستی از بدن خارج شود. یکی از فایده‌های نوشیدن روزانه شیر ، خنثی کردن سموم بدن می باشد. سمومی که وارد بدن می‌شود بسیار خطرناک بوده و باعث عدم تعادل بدن می‌شود. بنابراین برای از بین بردن سموم ، می‌توانید هر روز یک لیوان شیر میل کنید.

افزایش هوش

شیر دارای خاصیت زیادی برای سلامت بدن است. یکی از آن‌ها افزایش هوش می باشد. منیزیم موجود در شیر باعث بالا رفتن هوش کودک شده و براساس تحقیقاتی که انجام شده است این ماده در افزایش هوش کودکان و جلوگیری از فراموشی در بزرگ‌سالان مؤثر است.

مناسب برای اقدام به بارداری

اگر می‌خواهید بارداری را تجربه کنید، خوردن روزانه شیر به شما کمک می کند. براساس نتایج تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شده است کسانی که شیر پرچرب می‌خورند نسبت به افرادی که یک بار در هفته شیر میل می کنند ، تا 25 درصد کمتر با مشکلات تخمک گذاری مواجه می شوند. برای حفظ سلامتی در بارداری شیر میل کنید.

سلامت استخوان و دندان

استخوان‌ها و دندان‌ها دو عضو مفید در بدن هستند که برای سلامت آن‌ها نیاز به مصرف روزانه شیر داریم. استخوان ها در انجام فعالیت‌ها و حرکت کردن به فرد کمک می کنند و دندان‌ها برای خوردن غذا و زیبایی برای بدن مفید هستند. شیر باعث می شود تا سلامت دندان حفظ شده و عمل گوارش به‌راحتی انجام شود.

با بالا رفتن سن تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان ها کم شده چرا که کلسیم به‌‌عنوان یک ماده مناسب در حفظ تراکم و قدرت استخوان‌ها از طریق ادرار دفع می شود. پس برای حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها در سنین بالا بهتر است شیر مصرف کنید.

کاهش خطر سرطان روده بزرگ

مواد مغذی موجود در این نوشیدنی خوشمزه سلامت روده بزرگ را حفظ کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند، بنابراین خوردن شیر را به‌صورت روزانه آغاز کنید.

کاهش وزن و لاغری

کسانی که می‌خواهند کاهش وزن را تجربه کنند بهتر است شیر مصرف کنند، تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که به‌صورت منظم شیر میل می‌کنند راحت‌تر وزن کم می‌کنند چرا که شیر دارای مواد مغذی بوده که به شما حس سیری داده و از پرخوری شما جلوگیری می‌کند. بنابراین شیر با خاصیت ذکر شده می‌تواند از پرخوری و چاقی جلوگیری کرده و یک منبع انرژی مناسب برای بدن باشد.

کاهش خطر بیماری های قلبی

مطالعه‌ای که در یکی از دانشگاه‌های کاردیف در کشور بریتانیا انجام شده است نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه شیر باعث کاهش کلسترول بد خون شده و درنتیجه خطر بیماری‌های خطرناک مانند سکته قلبی را کاهش می دهد.

مناسب برای رشد کودک

همان طور که اشاره کردیم شیر باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می شود، چرا که حاوی کلسیم است. شیر به‌‌عنوان یک ماده خوراکی عالی برای رشد کودکان است. کودک با نوشیدن روزانه شیر نیاز بدن به کلسیم را تامین کرده و رشد بهتری را تجربه می کند. کسانی که به کمبود کلسیم دچار هستند معمولاً دارای رشد کمتری نسبت به دیگران می باشند. شیر باعث افزایش حافظه شده و برای کودکان بسیار مفید است.

ضد استرس و افسردگی

اگر به دلیل مشکلات کاری و تنش‌های روزانه تحت فشار و استرس قرار دارید می‌توانید با خوردن یک لیوان شیر گرم، استرس خود را کاهش دهید. تحقیقات ثابت کرده است که پروتئین و لاکتوز موجود در شیر باعث کاهش فشار خون شده و هورمون های ایجادکننده استرس و اضطراب را متعادل می‌کند و باعث می‌شود تا مغز به آرامش برسد.

عوارض و زیان های شیر

مشکلات کلیوی

شیر بدلیل داشتن پتاسیم و فسفر برای کسانی که دارای مشکلات کلیوی هستند مضر است. عدم دفع پتاسیم و فسفر از خون باعث مرگ می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یکی از مواد معدنی مهمی که در میوه به وجود دارد پتاسیم است
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:27 | بازدید : 347 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات به

خواص و مضرات به , عوارض و زیان های به , فواید و خاصیت های به , o hw fi

خواص و مضرات به

میوه به به‌‌عنوان یکی از میوه‌های پرخاصیت می‌باشد که شبیه به سیب و گلابی است. درخت به دارای برگ های کوچک بوده و میوه آن به رنگ‌های زرد و طلایی دیده می‌شود. از شناخته شده ترین غذاهایی که در آشپزی ایرانی با به تهیه می شود می توان به خورش به آلو اشاره کرد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات به را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص به و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های به

کاهش فشار خون

یکی از مواد معدنی مهمی که در میوه به وجود دارد پتاسیم است که برای کاهش فشارخون بسیار مفید بوده و بیماری آترواسکلروز را کاهش می‌دهد.کاهش فشار خون سبب کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته قلب می شود.

سلامت دستگاه گوارش

میوه به سرشار از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه گوارش بسیار مفید است و سرطان روده بزرگ را کنترل می‌کند. شما می‌توانید از معجون به و عسل برای درمان اسهال، یبوست و عفونت‌های روده و غیره استفاده کنید.

افزایش انرژی و گرم شدن بدن

علاوه بر مصرف میوه به صورت خام شما می توانید از دمنوش به نیز استفاده کنید. چای و دمنوش به را در شب‌های سرد زمستان برای گرم شدن و افزایش انرژی میل کنید. ورقه‌های خشک‌شده این میوه را در یک لیوان آب جوش ریخته بگذارید ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس آن را میل کنید. شما می‌توانید از عسل نیز برای شیرین کردن این چای استفاده کنید.

کاهش وزن و لاغری

به یک میوه مناسب برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. چرا که دارای کالری کم بوده و فیبر غذایی زیادی دارد. این میوه هضم غذا را بهبود بخشیده و انرژی بدن را زیاد می‌کند. اگر می‌خواهید لاغر شوید بهتر است از به استفاده کنید.

درمان یبوست و اسهال

فیبر موجود در این میوه برای درمان یبوست بسیار مناسب است این میوه نیز می‌تواند برای درمان اسهال نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

خاصیت های برگ به

دمنوش برگ به برای کاهش استرس و افسردگی و درمان بیماری‌های مختلف مانند سرفه و گلودرد مفید است. جوشانده برگ به برای ضدعفونی کردن و درمان زخم استفاده می شود.

درمان سرماخوردگی و آنفلونزا

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که این میوه به دلیل داشتن خاصیت ضدویروسی و ضد باکتریایی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.

کاهش سطح قند خون

به یک میوه‌ای است که دارای فیبر فراوان بوده و شاخص گلیسمی کمی دارد و برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون و همچنین کاهش میزان قند خون در افراد دیابتی مفید است.

عوارض و زیان های به

مسمومیت غذایی

شواهد قطعی در مورد عوارض جانبی و مضرات این میوه نشان می‌دهد که دانه‌های آن دارای سیانید بوده که خوردن بیش از چند دانه باعث مسمومیت می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خوشمزه و اصیل ایرانی
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:26 | بازدید : 380 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه کوفته تبریزی

طرز تهیه کوفته تبریزی شف طیبه برای 10 نفر, دستور پخت کوفته تبریزی خانم گلاور جواد جوادی , xvc jidi tji jfvdcd

طرز تهیه کوفته تبریزی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی اصیل ایرانی می توانید برای 6 نفر کوفته تبریزی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوفته تبریزی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 6 نفر

مواد لازم کوفته تبریزی

  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ۱ لیوان
  • برنج ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز داغ ۳ قاشق غذاخوری
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده ۱ کیلوگرم
  • آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
  • سبزی کوفته ۵ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • آلو ، زرشک و مغز گردو به اندازه کافی
  • تره ، مرزه و تخم مرغ آبپز به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و دارچین به اندازه کافی

دستور پخت کوفته تبریزی

طرز تهیه کوفته تبریزی

برای تهیه کوفته تبریزی اصیل ابتدا لپه را در کاسه ای از آب می ریزیم و به مدت 6 ساعت اجازه می دهیم تا خیس بخورد و در این مدت 2 الی 3 مرتبه آب آن را تعویض می کنیم.بعد لپه ها را در صافی می ریزیم و آبکش می کنیم و داخل قابلمه ای می ریزیم و 4 الی 5 لیوان آب به آن اضافه می کنیم

و اول روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن حرارت را ملایم می کنیم تا به مرور زمان لپه ها مغز پخت شوند.سپس در قابلمه ای 3 لیوان آب و کمی نمک می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید.

برنج را می شوییم و به آب در حال جوش اضافه می کنیم و حدودا 10 دقیقه بعد چند دانه از برنج را لای دندان تست می کنیم اگر مغز آن کمی سفت و اطراف آن پخته شده بود بهترین زمان برای آبکشیدن برنج است.

برنج را آبکشی می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و لپه پخته شده و نصف گوشت چرخ کرده را به آن می افزاییم و پیاز را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و به مایه کوفته اضافه می کنیم و دو بار مایه کوفته را چرخ می کنیم.

بعد باقی گوشت چرخ کرده را در کاسه ای می ریزیم و آرد نخودچی،دارچین،فلفل سیاه و مقداری نمک روی گوشت می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به گوشت اضافه می کنیم

و با هم خوب مخلوط می کنیم و به مایه کوفته که چرخ کردیم اضافه می کنیم.آن وقت سبزی کوفته(از سبزی های معطر مانند پیازچه،نعناع،ریحان،شوید و …می توانید استفاده کنید) را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم

و به مایه کوفته می افزاییم و همگی مواد را با هم مخلوط می کنیم و شروع می کنیم به ورز دادن مایه کوفته تا منسجم و یکدست شود.چند عدد تخم مرغ را در کیسه فریزر قرار می دهیم و داخل قابلمه ای از آب می گذاریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آن ها آبپز شوند.

پس از آبپز شدن تخم مرغ ها،پوست آن ها را می گیریم و کنار می گذاریم.برای تهیه سس کوفته در قابلمه ای 4 لیوان آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و 2 قاشق غذاخوری پیازداغ و 3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مرزه، دارچین ،تره ، فلفل سیاه و نمک به آن می افزاییم

و حرارت را زیاد می کنیم تا آب بجوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان سس آماده شود. کف کاسه ای پارچه پهن می کنیم و مقداری از مایه کوفته بر می داریم و کف کاسه کمی پهن می کنیم و 1 عدد تخم مرغ آبپز،کمی پیاز داغ ،زرشک و آلو و گردو وسط مایه کوفته قرار می دهیم

و مجددا کمی از مایه کوفته بر می داریم و روی تخم مرغ و باقی محتویات قرار می دهیم و پارچه را جمع می کنیم و مایه کوفته داخل پارچه را حالت می دهیم تا شبیه یک توپ گرد شود و در بشقابی قرار می دهیم.تمام کوفته ها را به همین شکل آماده می کنیم

و سس را بررسی می کنیم اگر در حال جوش زدن بود کوفته ها را داخل سس قرار نمی دهیم چون باعث وا رفتن آن ها می شود.صبر می کنیم تا از جوش بیافتد و بعد کوفته ها را در سس می چینیم و اجازه می دهیم تا کمی خودشان را بگیرن و بعد آن ها را می چرخانیم

تا همه نقاط آن ها آغشته به سس شود و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا به مدت 1الی 2 ساعت کوفته ها پخته شود.اگر آب سس تا مرحله پخت کوفته ها هنوز زیاد بود می توانید درب قابلمه را بر دارید و حرارت را زیاد می کنیم

تا آب کوفته تبخیر شود.کوفته های آماده شده را در ظرف مورد نظر به آرامی قرار می دهیم و زمانیکه  کمی کوفته ها خنک شدند سس آن را روی آن می ریزیم و با کمی مغز گردو زرشک روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای آلمانی با گوشت
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:25 | بازدید : 272 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه چیز برگر

طرز تهیه چیز برگر فرانسوی , دستور پخت چیز برگر رستورانی با قارچ خانگی با همبرگر , xvc jidi dcfv v

طرز تهیه چیز برگر

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی آلمانی می توانید برای 4 نفر چیز برگر تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چیز برگر تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم چیز برگر

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پنیر چدار ۴ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • نان همبرگر ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
  • آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت چیز برگر

طرز تهیه چیز برگر

برای تهیه چیز برگر فست فودی ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و سیر را نیز همین طور پوست می گیریم و می شوییم و هر دو را رنده ریز می کنیم و آب آن ها را کامل می گیریم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم

و کمی نمک و فلفل سیاه روی آن ها می ریزیم و با هم خوب مخلوط می کنیم و تخم مرغ و پودر سیر را نیز به مایه گوشت می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم و آرد سوخاری را کم کم به مایه اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا زمانیکه گوشت قابلیت حالت دادن را به خود بگیرد.

سپس مایه چیز برگر را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را در کف دست قرار می دهیم و به صورت یک توپ به آن حالت می دهیم و کیسه فریزر را از وسط نصف می کنیم و دو تا از گلوله ها را روی هر دو نیمه پلاستیک فریز قرار می دهیم

و با دست گلوله ها را تخت می کنیم و پلاستیک روی آن ها می کشیم و در بشقابی قرار می دهیم و به مدت 45 دقیقه در یخچال می گذاریم تا استراحت کند.(می توانید مایه چیزبرگر بیشتر نیز درست کنید و در فریزر قرار دهید تا در زمانیکه وقت محدودی دارید سریع آماده کنید)

پس از گذشت 45 دقیقه،در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود و چیزبرگرها را در تابه می چینیم تا سرخ شود.دقیت کنید که حرارت باید همچنان کم باشد تا خوب چیزبرگرها مغز پخت و سرخ شوند.

پس از پخت یک طرف آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر چیزبرگرها نیز سرخ شود.پس از سرخ شدن آن ها در 1 دقیقه آخر سرخ شدن آن ها روی هر کدام از چیزبرگرها یک عدد پنیر چدار قرار می دهیم تا کمی آب شود

و هر کدام از چیزبرگرها را داخل یک عدد نان قرار می دهیم و گوجه فرنگی و خیارشور و کاهو به هر میزان که تمایل دارید روی ان ها می چینیم و با سس مورد علاقتان نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذا با بادمجان و گوجه فرنگی
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:24 | بازدید : 274 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه خاویار بادمجان

طرز تهیه خاویار بادمجان کارخانه ای در منزل , دستور پخت خاویار بادمجان رژیمی کنسروی , xvc jidi oh dhv fhnl hk

طرز تهیه خاویار بادمجان

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی آسان می توانید برای 4 نفر خاویار بادمجان تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خاویار بادمجان تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم خاویار بادمجان

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • بادمجان ۴ عدد
  • جعفری ۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت خاویار بادمجان

طرز تهیه خاویار بادمجان

برای تهیه خاویار بادمجان خانگی ابتدا بادمجان ها را می شوییم و روی منقل یا روی کباب پز یا روی گاز کباب می کنیم(البته می توانید آن ها را آبپز نیز کنید) و پس از خنک شدن ان ها را پوست می گیریم و گوجه فرنگی ها را می شوییم و آن ها را نیز کباب می کنیم

و اجازه می دهیم تا خنک شوند و پوست آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو ریز آن ها را خرد می کنیم. سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.

همین طور سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن زیتون می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و پیاز و سیر را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و گوجه فرنگی های خرد شده را می افزاییم

و تفت می دهیم تا آب آن ها کاملا تبخیر شود و کمی فلفل سیاه و نمک روی مواد می پاشیم و بادمجان ها را با گوشتکوب له می کنیم و یا روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و به مواد داخل تابه می افزاییم و جعفری ها را پاک می کنیم

و می شوییم و در خرد کن می ریزیم تا ریز خرد شود و داخل تابه می ریزیم و اب لیمو ترش را می افزاییم و درب تابه را می گذاریم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا مواد خوب پخته شوند،برای زیباتر شدن رنگ خاویار بادمجان می توانید

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در تابه ای کوچک همراه با کمی روغن تفت دهید و به خاویار بادمجان اضافه کنید.حدودا 10 دقیقه زمان برای پخت کامل آن کافی است.خاویار بادمجان را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با نان نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هم فیزیوتراپى ،هم فوتبال در نیوکمپ
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:24 | بازدید : 274 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس الناز شاکردوست و خواهرش

عکس الناز شاکردوست و خواهرش

عکس الناز شاکردوست و خواهرش

الناز شاکردوست بازیگر پرطرفدار و با استعداد سینما عکس از خود و خواهرش در استادیوم فوتبال منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

عکس الناز شاکردوست و خواهرش , آبجس الناز شاکردوست الیکا شاکردوست

الناز شاکردوست و خواهرش الیکا

الناز شاکردوست با انتشار تصویر بالا نوشت : هم فیزیوتراپى ،هم فوتبال در نیوکمپ

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به در خواست عزیزان همراه عکسی جدید از عموی بزرگوارمان
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:23 | بازدید : 303 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس مرجانه گلچین و عمویش

عکس مرجانه گلچین و عمویش

عکس مرجانه گلچین و عمویش

مرجانه گلچین بازیگر خوب و دوست داشتنی تلویزیون و سینما عکسی از خود و عمویش نادر گلچین منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

عکس مرجانه گلچین و عمویش , نادر گلچین عموی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین و عمویش نادر گلچین

مرجانه گلچین با انتشار تصویر بالا نوشت : به در خواست عزیزان همراه عکسی جدید از عموی بزرگوارمان ( استاد نادر گلچین) ومن☺️ سایه تان مستدام بلبل خوش خوان بخوان که صدایت جانی دوباره میدهد مارا

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بعضی از اطرافیان که با شما رقابت دارند
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:22 | بازدید : 232 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

تفسیر و معنی شعر غزل فال حافظ خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

غزل شماره 16 حافظ شیرازی ( خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره 16 حافظ

غزل شماره 16 حافظ

خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

به قصد جان من زار ناتوان انداخت

نبود نقش دو عالم که رنگ الفت بود

زمانه طرح محبت نه این زمان انداخت

به یک کرشمه که نرگس به خودفروشی کرد

فریب چشم تو صد فتنه در جهان انداخت

شراب خورده و خوی کرده می‌روی به چمن

که آب روی تو آتش در ارغوان انداخت

به بزمگاه چمن دوش مست بگذشتم

چو از دهان توام غنچه در گمان انداخت

بنفشه طره مفتول خود گره می‌زد

صبا حکایت زلف تو در میان انداخت

ز شرم آن که به روی تو نسبتش کردم

سمن به دست صبا خاک در دهان انداخت

من از ورع می و مطرب ندیدمی زین پیش

هوای مغبچگانم در این و آن انداخت

کنون به آب می لعل خرقه می‌شویم

نصیبه ازل از خود نمی‌توان انداخت

مگر گشایش حافظ در این خرابی بود

که بخشش ازلش در می مغان انداخت

جهان به کام من اکنون شود که دور زمان

مرا به بندگی خواجه جهان انداخت

معنی فال

تعبیر غزل شماره 16 حافظ

بعضی از اطرافیان که با شما رقابت دارند با ظاهری دوستانه و دلسوزانه به شما نزدیک می شوند ولی قصدشان فریب و خوار کردن شما می باشد ، هوشیار باشید که گول این افراد را نخورید. با توکل بر خدا و تلاش می توانید تمام مشکلات را حل کنید.

در روزهای آینده سفری پیش رو دارید که برای شما نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و ثمرات این سفر باعث می شود که مشکلات موجود در زندگی و کارهایتان حل شوند. مژده باد بر شما که به زودی به مراد دل خواهید رسید.

در روزهای خوشی و فراوانی خدا را فراموش نکنید و همواره به یاد خداوند متعال باشید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امروز نسبت به حرف های دوستانتان واکنش نشان نمی دهید
پنج شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 15:21 | بازدید : 229 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

فال روزانه 25 مرداد 98

فال روزانه 25 مرداد , فال فردا بیست و پنج مرداد , طالع بینی 25 مرداد ماه

فال روزانه 25 مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 25 مرداد 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 25 مرداد

فال متولدین فروردین ماه

امروز چنان در عشق غرق می شوید که حس می کنید دیگر نمی توانید بدون آن زندگی کنید. اگر می خواهید رابطه ای را برهم بزنید یا شروع کنید قبلش خوب به همه چیز فکر کنید. باید فردی را انتخاب کنید که با شایستگی با شما رفتار می کند. نباید غرق رویاهای عاشقانه و خیالی شوید و در ذهتان خصوصیاتی که دوست دارید را به آن فرد نسبت بدهید. زیرا وقتی با او همراه شوید متوجه می شوید او هیچ کدام از آن خصوصیات را ندارد. خودتان را به دردسر نیاندازید و در هر چیزی میانه روی داشته باشید. در روابطتان هیچ وقت افراط و تفریط نکنید. در همین رابطه امام علی می فرمایند با دوستتان در حد اعتدال و میانه دوستی کنید زیرا احتمال این وجود دارد که روزی این دوست به دشمنت تبدیل شود ، همین طور در مورد دشمنت در حد اعتدال برخورد کن زیرا ممکن است روزی دوست تو شود. شاید حس کنید از صدایتان خسته شده اید ، از بس که بحث کرده اید. لازم نیست در هر بحثی شرکت کنید. اگر نمی توانی جلوی زبانتان را بگیرید و ممکن است رازهایی را فاش کنید بهتر است سکوت کنید. این سکوت برای شما خیلی بهتر خواهد بود.

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز دیگران بحثی راه می اندازند و می خواهند از زیر زبانتان حرف بکشند. هوشیار باشید و نم پس ندهید. هر چه سعی کردند شما را در بحثشان بیاورند و حرف هایی زدند که شما تحریک شوید روی خودتان کنترل داشته باشید و سکوت کنید. اگر احساس کردید نمی توانید خودتان را کنترل کنید بهتر است به بهانه ای فضا را ترک کنید و سراغ کاری بروید. از تجربیات و اتفاقات تلخی که در گذشته رخ داده استفاده کنید و شخصیت خودتان را بسازید. قطعا هر کسی در گذشته اش غم و مشکلاتی عجیب را پشت سر گذاشته است . این غم و مشکلات در هنگام وقوع بسیار بزرگ نشان می دادند اما حالا که مدت ها از زمان وقوعشان گذشته است دیگر کسی به بزرگ بودنشان فکر نمیکند ، همه به این که مشکلات حل شده اند فکر می کنند. این را به خاطر بسپارید که بزرگترین مشکلات هم حل خواهند شد پس هیچ وقت نگرانی به خودتان راه ندهید. برای پشت سر گذاشتن این مشکلات به خودتان افتخار کنید و روی اعتماد به نفس تان کار کنید تا بتوانید خودتان را همانگونه که می خواهید بسازید.

فال متولدین خرداد ماه

امروز می خواهید با همه مهربان باشید و برای همه مایه بگذارید. پیش خودتان فکر می کنید اگر با دیگران مهربان باشید آن ها هم با شما مهربان خواهند بود. این تفکر اشتباه است ، اگر می خواهید به کسی لطف کنید و با او مهربان باشید برای خدا این کار را بکنید ، تنها در این صورت است که قلبتان راضی خواهد بود. نمی توانید برای خودتان برنامه ریزی کنید و اگر به کسی خوبی کردید ، انتظار داشته باشید او هم به شما خوبی کند. اتفاقا در بعضی موارد همه چیز فرق می کند و آن فرد به شما بدی هم می کند. پس اگر می خواهید خوبی کنید باید بی انتظار باشد. به کارهای تک نفره علاقه مند هستید و از همکاری با دیگران اجتناب می کنید ، ممکن است دوستان و همکارهایتان بد برداشت کنند و برایتان در روابطتان مشکل ایجاد شود. پس بهتر است گاهی در جمع های گروهی هم شرکت کنید تا ارتباطتان بهتر شود و دوستان جدیدی هم پیدا کنید. اگر ارتباطتان با دیگران بهتر شود می توانید ایده هایتان را در حضورشان بیان کنید و این می توانید شروع یک کار و موفقیت بزرگ برای شما باشد.

فال متولدین تیر ماه

امروز نسبت به حرف های دوستانتان واکنش نشان نمی دهید و این موضوع باعث عصبانیت اطرافیان شما می شود ، بهتر است در خوشحالی هایشان لبخندی و در غم هایشان سری تکان بدهید. بی احساس نیستید اما نمی دانید چگونه واکنش نشان بدهید و دست و پایتان را گم می کنید. به همین خاطر ترجیح می دهید دیگران فکر کنند شما بی احساس هستید. بهتر است کمی روی خودتان کار کنید تا روابط دوستانه تان دچار مشکل نشود. از خرید های غیرضروری پرهیز کنید و قسمتی از در آمدتان را پس انداز کنید زیرا به آن احتیاج پیدا خواهی کرد. اگر می خواهید کاری کنید که کیفیت زندگی تان بهتر شود در روابطتان اعتماد کنید. شاید در گذشته اعتماد کردن به شما ضربه زده باشد اما نباید اعتمادتان را نسیت به بقیه از دست بدهید. ابتدا گذشته را از ذهنتان پاک کنید و دست از فکر کردن به اشتباهاتتان بردارید. علت اصلی بی اعتمادی ، اعتماد نداشتن به خودمان است. وقتی حس کسی را داشته باشیم که طرد شده و احساس سادگی می کند رادار اعتمادمان را متوقف کرده ایم. اگر عزت نفس نداشته باشیم افراد زیادی می توانید اعتماد ما را جلب کنند و به ما ضربه بزنند. درست و آگاهانه اعتماد کنید.

فال متولدین مرداد ماه

وقت گوش دادن به دردودل ها و غصه های دیگران را ندارید ، از طرفی دوروبرتان پر از آدم هایی است که دوست دارند شما با آن ها همدردی و همدلی کنید. نمی دانید چه کنید و چگونه باید این مشکل را حل کنید. از طرفی نمیخواهید اطرافیانتان را ناراحت کنید و از طرف دیگر این حرف ها به جز انرژی منفی و از دست دادن وقتتان سودی برایتان ندارد. بهتر است با اطرافیانتان حرف بزنید و تاثیر این انرژی منفی را توضیح دهید. اگر کسی می خواهد آرزوها و رویاهایش را به حقیقت تبدیل کند خودش باید دست به کار شود و شما نمی توانید هیچ کمکی به او کنید. روی کارتان متمرکز باشید و سعی کنید به بهترین شکل کارتان را انجام دهید تا کسی نتواند ایرادی از شما بگیرد. فعلا به کارتان پرداخته و ارتباطتان را با دیگران محدود کنید تا به کارتان لطمه ای وارد نشود. وقتی وقتتان کمی آزاد شد سعی کنید به کسانی که به کمکتان نیاز دارند کمک کنید. وقتی به کسی کمک می کنید در اصل به خودتان کمک کرده اید ، این کمک ها به زندگی ما برکت می بخشد و باعث خشنودی خدا می شود.

فال متولدین شهریور ماه

بهتر است امروز در جمع و گروه های مختلف شرکت کنید. انسان یک موجود اجتماعی است و به حمایت شدن و حمایت کردن نیاز دارد. وقتی کسی از ما حمایت می کند آرامش ذهنی و درونی خوبی سراغ ما می آید و تا پایان روز این حس خوب با ما می ماند. یکی حمایت می کند ، یکی حمایت می شود و این چرخه ادامه دارد. حتی زمانی که کسی را حمایت می کنیم آرام می شویم و حس خوبی داریم.جالب است که بدانید این ارتباطات موجب تغذیه شدن مغر می شود و یک نوع تمرین ذهنی است. ارتباطات اجتماعی به شما برای داشتن درکی بهتر از جهان کمک می کند و شما می توانید با فرصت های جدیدی در زندگی روبرو شوید. یکی از نکاتی که می تواند به شما در ازتباط های تان کمک کند یه خاطر داشتن نام افراد گروه است. شاید فکر کنید این مهارت بسیار بی اهمیت است اما در اشتباه هستید. وقتی نام افراد را در ذهنتان ثبت کنید و آن ها را به نامشان صدا کنید صمیمیت بیشتری بین شما و آن فرد ایجاد می شود. برای امروز برنامه ریزی کرده اید اما افکار مزاحم مدام شما را نگران می کند که مبادا کار اشتباهی از شما سر بزند. بهتر است از مسئولیت های کاری که به عهده شماست بکاهید و این افکار مزحم را به حال خودشان رها کنید تا از بین بروند.

فال متولدین مهر ماه

امروز بیشتر به ذهن و روح تان بپردازید و اجازه ندهید مشغله ها و مسئولیت هایی که برعهده دارید شما را از رسیدگی به ذهنتان باز دارد. واژه رسیدگی به ذهن شاید برای بسیاری از افراد خنده دار و مسخره به نظر بیاید اما فراموش نکنید که رسیدگی به ذهن بسیار مهم تر از رسیدگی به جسم است. ساعتی را با خودتان به خلوت بنشینید. به مسائلی که هر روز در ذهنتان مرورشان می کنید بیاندیشید ، مسائل منفی را روی یک برگه کاغد نوشته و زیر شیر آب بگیرید تا تمام نوشته ها از بین بروند. به این مسائل اجاز ندهید تا به ذهنتان برگردند. اگر حس کردید نمی توانید بیرونشان کنید رهایشان کنید. هر فکر منفی توی ذهنتان آمد و خواست شما را سر میز مذاکره بکشاند رها کنید. با این افکار مخالفت نکنید زیرا بیشتر و بیشتر خواهند شد و تمام ذهن شما را خواهند گرفت. به حال خودشان رهایشان کنید و حتی بذیریدشان. آن گاه این افکار آرام و آرام و برای همیشه از بین می روند. رویاهای عاشقانه شما را رها نمی کنند و به همین خاطر ممکن است دست به انتخاب فردی نامناسب بزنید. با چشمان باز انتخاب کنید.

فال متولدین آبان ماه

اگر زندگی تا به حال چیزی به شما نداده حتما مشکل خود شما هستید. اگر گیاهی سر از خاک بیرون نیاورد ، آفتاب چگونه میتواند به این گیاه بتابد و باعث رشد و بالندگی این گیاه شود. پس قدم اول با خود شماست ، باید سر از خاک بیرون بیارید و شرایطتان را بپذیرید. دست از غرغر کردن و بد و بیراه گفتن به این و آن بردارید و بپذیرید که هر اشتباهی در زندگی مرتکب شده اید باعث و بانی اصلیش خودتان هستید. دست از دخالت در مسائل دیگران بردارید و به مسائل زندگی خودتان بپردازید. اگر کسی به شما بدی کرده و در حق شما ظلم شده است با یادآوری هر روزه آن شما باز هم دارید به خودتان ظلم میکنید. سعی کنید او را ببخشید و فراموش کنید. کوله بار سنگینی که بر دوش دارید را بر زمین بگذارید و به خودتان بیایید. چرا همیشه و همه جا باید نفرت و کینه های دیرینه ای که از این و آن دارید را پشت سرتان بکشید و ذهن خودتان را خسته کنید. به جای تیکه و کنایه انداختن به این و آن و فکر انتقام ، فکری برای بهبود شرایط زندگیتان کنید. این بحث های خاله زنکی هیچ گاه تمام نمی شوند و تنها مسائلی منفی هستند که شما را سرگرم می کنند تا از هدف اصلی زندگیتان باز بمانید.

فال متولدین آذر ماه

امروز برای بهبود عملکرد و کارکرد ذهنتان تمرین کنید. یکی از تمریناتی که می توانید با آن ذهنتان را تقویت کنید محک زدن حافظه تان است. تمام امور روزانه یا کارهای که انجام داده اید را بررسی کنید و ببینید تا چه اندازه جزئیات آن ها را بخاطر دارید. می توانید برای تقویت کردن حافظه تان هر روز قسمتی از یک متن یا شعر را حفظ کنید و به خاطر بسپارید. پس از سپری شدن یک ساعت ، سعی کنید چیزی که حفظ کرده اید را به یاد بیاورید. سعی کنید به جزئیات همه چیز دقت کنید مانند مسیر رفت و آمدتان ، می توانید تعداد قدم هایتان را بشمارید و ببینید از مترو تا محل کار یا خانه چند قدم برداشته اید. هر چه این تمرینات را بیشتر انجام دهید ، ذهنتان قوی تر و سالم تر خواهد بود. به خودتان و رفتارتان اطمینان داشته باشید و با اعتماد به نفس کارهایتان را انجام بدهید. اگر می خواهید فردی موفق و مدیری خوب باشید می توانید کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده را مطالعه نمایید. زندگی ما بسیار کوتاه است و اصلا ارزش غم و غصه خوردن را ندراد. قوانین زندگی را کنار گذاشته و مانند یک عاشق حقیقی زندگی کنید. بدی های دیگران را ببخشید و اجازه ندهید هیچ چیزی لبخندتان را از شما بگیرد.

فال متولدین دی ماه

امروز تمام نعمت هایی که خدا به شما داده را با بیشترین دقت ممکن پیدا کنید. کاغذی برداشته و همه نعمت هایی که خدا به شما داده را بنویسید ، شاید در ابتدا فکر کنید شما که چیز خاصی ندارید که بخاطرش شکرگذاری کنید اما وقتی شروع به نوشتن کنید و در محیط پیرامونتان دنبال نعمت ها بگردید متوجه می شوید نعمت های خدا آنقدر زیاد است که در یک برگه جا نمی شود. این تمرین باعث می شود که ناسپاسی را کنار گذاشته و درهای قلبتان را به روی خداوند باز کنید. اینکه در گذشته اتفاقاتی افتاده که قلبتان را سرشار از غم و غصه کرده است دلیل نمی شود که به دنیا پشت کرده و دیگر به زندگی علاقه ای نداشته باشید. به خودتان بیایید ، شما برتر خلق شده اید و خداوند از تمام وجود خودش در روح شما دمیده است. از مردابی که برای خودتان ساخته اید بیرون امده و زندگیتان را دوباره از نو بسازید. امروز را با حال خوب سپری کرده و به مشکلات زندگی تان اصلا فکر نکنید و این موضوع را بخاطر بسپارید که برای چیزهایی که تغییر نمی کنند خودتان را ناراحت نکنید.

فال متولدین بهمن ماه

امروز را زندگی کنید ، از اعماق وجودتان بخندید و به همه لبخند بزنید و برای خنده هایتان منتظر بهانه نباشید. هر کس به شما حرف بدی زد به خودتان نگیرید و مانند باد از کنارش بگذرید. سپاسگذار آن چه که دارید باشید تا خداوند بیشتر به شما ببخشد. زندگی ما به بازی بومرنگ ها شباهت دارد. هر رفتاری که با دیگران کنیم ، سخنان نیش دار ما ، شکستن قلب دیگران همه و همه به خود ما برخواهند گشت. پس چقدر خوب می شود که خوبی کنیم تا خوبی ببینیم.اگر با کسی اختلاف نظر دارید خیلی آرام و بدون خشم و صدای بلند این اختلاف نظر را حل کنید. هیچ وقت درگیر حس خود بزرگ بینی نشوید زیرا این حس به شما ضربه ای مهلک خواهد زد. به سبکی که دوست دارید زندگی کنید و اجازه ندهید دیگران در زندگیتان دخالت کنند. از اینکه متفاوت باشید نترسید و تسلیم حرف های دیگران نشوید. از مدیریت کردن ارتباطات اجتماعی تان خسته شده اید. بهتر است کمی تنها باشید و ارتباط هایی که دارید را کمتر کنید. اگر به یک مسافرت بروید برای روحیه تان خوب خواهد بود و خستگیتان را به در می شود.

فال متولدین اسفند ماه

امروز معادله و مشکلات پیچیده زندگی را با تصمیم ها و دلخوشی های ساده دور بزن و بپیچان. هر چقدر که می توانی در خندیدن اسراف کن زیرا تنها چیزی است که اسراف کردنش گناه محسوب نمی شود. با تمام چیزهای که خدا آفریده عشق کن ، تنت را به باران بسپار و نور خورشید را با ذره ذره وجودت احساس کن. اجازه نده معجزه هایی که در زندگیت دیدی برایت رنگ ببازند و طبیعی شود. اگر جمع شاد و دوستانه ای داری بیشتر در آن جمع شرکت کن و برای شاد و خوشحال بودن منتظر بهانهنباش. گذشته ای که گذشته را در نقطه ای کور از ذهنت بایگانی کن و دور بیانداز. خودت را دوست داشته باش و با مخالفت دیگران روزت را خراب نکن. به خوابت رسیدگی کن و در روز خواب کافی داشته باش تا بتوانی کارکرد ذهنت را بالا ببری و در کارهایت موفق تر باشی. توقعات نا به جا را کنار گذاشته و دید واقع گرایانه نسبت به مسائل زندگیتان پیدا کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه با گوشت خورشتی
چهار شنبه 23 مرداد 1398 ساعت 19:42 | بازدید : 254 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه خورش قیمه

طرز تهیه خورش قیمه نذری با گوشت , دستور پخت خورشت قیمه مجلسی جواد جوادی , xvc jidi o va rdli

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه در کنار خورش قورمه سبزی از محبوب ترین خورش های ایرانی محسوب می شود که علاوه بر اینکه در مهمانی ها و مجالس سرو می شود به عنوان یک غذای مناسبتی در ایام مذهبی به صورت نذری تهیه و پخش می شود.

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش قیمه تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش قیمه تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای  ۴ نفر

مواد لازم خورش قیمه

  • لپه ۲۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • لیمو عمانی ۶ عدد
  • سیب زمینی ۲۵۰ گرم
  • گلاب ۱  قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • مغز ران گوساله یا گوسفند ۵۰۰ گرم
  • پیاز داغ ریز خشک ۵ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده غلیظ ۴ قاشق غذاخوری
  • دارچین و هل هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
  • روغن ، زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت خورشت قیمه

طرز تهیه خورش قیمه

ابتدا لپه را در کاسه ای از آب می ریزیم و به مدت ۵ ساعت اجازه می دهیم تا خیس بخورد و ۲ مرتبه آب آن را تعویض می کنیم تا نفخ لپه ها گرفته شود.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز نگینی خرد می کنیم

و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم و گوشت قرمز بدون چربی و بدون استخوان را تمیز می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های درشت ۳ در ۳ سانتیمتر خرد می کنیم ( چون زمان پخت گوشت کمی فشرده و کوچک می شود )

و در قابلمه ای که برای تهیه خورشت قیمه تدارک دیده ایم ۵ قاشق روغن می ریزیم(قیمه به روغن بیشتری نیاز دارد) و پیازنگینی خرد شده را در قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی سبک شود و بعد گوشت های خورشتی را به پیاز اضافه می کنیم

و مداوم تفت می دهیم تا گوشت ها کاملا تغییر رنگ بدهند و زردچوبه و فلفل سیاه روی گوشت و پیاز می ریزیم و تفت می دهیم و ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا زردچوبه و فلفل کاملا گوشت را مزه دار کند. سپس آب داخل کاسه لپه را بیرون می ریزیم

و لپه را می شوییم و آب آن را خالی می کنیم و به گوشت می افزاییم و ۳ دقیقه مواد را تفت می دهیم و بیش از حد تفت دادن باعث ناپز شدن لپه می شود.بعد رب گوجه فرنگی را ابتدا ۱ قاشق اضافه می کنیم و با مواد کمی تفت می دهیم

و بعد قاشق ۲ رو اضافه می کنیم و تفت می دهیم و اگر هنوز نیاز بود قاشق ۳ رو اضافه می کنیم ومجددا تفت می دهیم و کم کم آب جوش به مواد اضافه می کنیم و مداوم هم می زنیم و اندازه ای آب جوش می ریزیم که نه بقدری شل باشد

که تا ته دیگ پر از آب کنیم که ساعت ها زمان ببرد برای پخت و نه خیلی غلیظ باشد که لعاب اجازه پخت به لپه ها و گوشت ندهد،پس به قدری آب جوش کافی است که تا روی سطح گوشت و لپه ها را بگیرد و کمی رقیق باشد زمانیکه هم می زنیم

و درب قابلمه را می گذاریم و ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا آب خورشت به جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم می کنیم تا به مدت ۲:۳۰ الی ۳ ساعت گوشت و لپه کاملا پخته شود. پس از گذشت ۱ ساعت از پخت خورشت لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ می کنیم

و در کاسه ای قرار می دهیم و روی آن ها آب کاملا جوش می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت خوب خیس بخورد و تلخی آن از بین برود و زمانیکه خورشت ۲:۳۰ دقیقه پخت لیمو عمانی ها را می شوییم

و به خورشت اضافه می کنیم تا طعم خودش را به خورشت بدهد.سپس پیازداغ را می افزاییم و هل،آبلیمو و گلاب و نمک را به خورشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا ۲۰ دقیقه دیگر خورشت کاملا جابیفتد. برای سیب زمینی اول آن ها را پوست می گیریم

و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود ، در ادامه سیب زمینی ها را به صورت ورقه ورقه برش می دهیم ، سپس به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم و در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم

و روی حرارت کم قرار می دهیم تا روغن به مرور زمان داغ شود و سیب زمینی های خلالی را کم کم در روغن سرخ می کنیم.خورشت که آماده شد در ظرف می ریزیم و کنار آن سیب زمینی ها را قرار می دهیم و با پلو نوش جان کنید.

نکات تهیه خورش قیمه

طعم خورشت قیمه نذری

خورش قیمه نذری به دلیل اینکه در حجم بسیار زیادی طبخ می شود طعم و مزه خیلی خوبی دارد البته آشپزهای حرفه ای برای اینکه طعم خورش قیمه را بهتر کنند از دارچین استفاده می کنند که زمان اضافه کردن دارچین به خورش خیلی مهم است.

اگر به خورش های نذری توجه کنید رنگی شفاف و بسیار خوشرنگ دارند این موضوع به این دلیل است که در خورش های نذری پودر دارچین را در مراحل پایانی پخت خورش اضافه می کنند. در صورتی که پودر دارچین را زود اضافه کنید رنگ خورش کدر می شود.

البته یک راه حل دیگر هم وجود دارد و آن استفاده از چوب دارچین است. در این روش می توانید چوب دارچین را در اواسط پخت خورش به قابلمه اضافه کنید تا طعم ان کاملا وارد خورش شود ، ضمن اینکه چوب دارچین باعث نمی شود رنگ خورش تیره و کدر شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه سوپ جو قرمز
سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت 13:18 | بازدید : 253 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه سوپ جو قرمز

طرز تهیه سوپ جو قرمز با قارچ بدون شیر , دستور پخت سوپ جو رستورانی

طرز تهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز یکی از انواع محبوب ترین و خوشمزه ترین سوپ ها در سراسر جهان است. محبوبیت این سوپ در حدی است که اکثر رستوران های معتبر آنرا به عنوان پیش غذا سرو می کنند ، البته در صورت تمایل می توانید سوپ جو را به عنوان غذای کامل هم سرو کنید.

مواد لازم سوپ جو قرمز

  • پیاز ۲ عدد

  • هویج ۳ عدد

  • آب مرغ ۸ پیمانه

  • جو پرک ۱ پیمانه

  • آرد ۱ قاشق غذاخوری

  • جعفری ۲ قاشق غذاخوری

  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

  • زعفران و ادویه کاری به اندازه کافی

  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ جو قرمز

برای تهیه سوپ جو قرمز رستورانی ابتدا برای درست کردن آب مرغ می توانید از سنه مرغ و یا از کتف یا بال مرغ استفاده کنید به این صورت که قابلمه ای را تا نصف آن پر از آب کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید و ۱ عدد پیاز را پوست بگیرید و بشویید

و از وسط به چهار قسمت تقسیم کنید و داخل آب قرار دهید و بلافاصله بالها و کتف ها را قرار می دهیم وکمی زردچوبه و زعفران می افزاییم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم تا ۳۰ الی ۴۰ دققه خوب پخته شوند

و بعد بال و کتف ها را از داخل قابلمه بیرون می آوریم و در صافی می گذاریم تا خنک شوند و از آب آن برای سوپ جو استفاده می کنیم و اگر تمایل داشتید بعد از خنک شدن بال ها و کتف ها استخوان آن ها را جدا میکنیم و گوشت ها را داخل سوپ استفاده می کنید.

پس از اینکه آب مرغ آماده شده سوپ را آماده می کنیم.آب مرغ را در قابلمه ای که برای تهیه سوپ جو قرمز تدارک دیده ایم می ریزیم و جو پرک را می شوییم و آب آن را خالی می کنیم و به آب مرغ اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم

و درب قابلمه را می گذاریم و هویج ها را تمیز می کنیم و هر قسمت آن که نیاز بود پوست می گیریم و می شوییم و با رنده متوسط می کنیم و پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و با هم به سوپ می افزاییم

و درب قابلمه را می گذاریم تا جوپرک و مواد دیگر به مدت ۳۰ دقیقه پخته شوند. سپس زمانیکه جوپرک ها پخته شدند می توانید گوشت های مرغ را نیز به سوپ اضافه کنید و همین طور کمی نمک و فلفل و ادویه کاری و جعفری را می افزاییم

و خوب مواد را مخلوط می کنیم. یکی از فن های لعاب دار بودن سوپ رستوران ها اضافه کردن آرد به مواد سوپ است.آرد را کم کم به ۱ لیوان آب سرد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا کاملا در آب حل شود و بعد به سوپ می افزاییم

و حرارت را ۵ دقیقه زیاد می کنیم تا آرد بپزد و طعم خامی ندهد.بعد رب گوجه فرنگی را به سوپ جو اضافه می کنیم و می گذاریم ۱۰ دقیقه سوپ را طعم دار کند و بعد در آخر آبلیمو اضافه می کنیم و سوپ را هم می زنیم

و بعد از ۵ دقیقه طعم سوپ را می چشیم اگر نمک یا فلفل یا آبلیمو آن کم بود اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و ۵ دقیقه بعد سوپ را در کاسه ای می کشیم و با کمی جعفری تزئین می کنیم.نوش جان

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و مضرات سویا
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:28 | بازدید : 274 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات سویا

خواص و مضرات سویا , زیان ها و عوارض سویا , فواید و خاصیت های سویا , o hw s dh

خواص و مضرات سویا

سویا یکی از مواد غذایی رایج در کشور ایران محسوب می شود ، دانه های سویا دارای منبع کاملی از پروتئین می باشد. کسانی که به رژیم گیاه خواری علاقه مند می باشند می توانند از این دانه های مقوی استفاده کنند.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات سویا را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص سویا و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های سویا

ضد افسردگی

در سویا فولات به مقدار زیاد یافت می شود ، این امر باعث تولید سروتونین می شود. سروتونین برای کاهش افسردگی و بهبود اخلاق موثر است.

مرطوب کننده طبیعی پوست

برای اینکه پوست سالم و درخشانی داشته باشید می بایست پوست خود را هیدراته کنید. سویا به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست می باشد و برای خلاص شدن از خشکی پوست می تواند دانه های سویا را در رژیم خود قرار دهید. اگر پوست شما چرب می باشد می توانید از سویا برای از بین بردن روغن اضافی پوست خود استفاده کنید.

کنترل چاقی و دیابت

پروتئین های موجود در سویا باعث کاهش چاقی و دیابت می شود. کسانی که دیابت دارند می توانند سویا را در رژیم غذایی خود قرار دهند. سویا باعث تعادل سطح قند در بدن می شود. اگر می خواهید چاقی و بیماری دیابت را کنترل کنید بهتر است از سویا در رژیم خود استفاده کنید.

سلامت ناخن ها

اگر دارای ناخن های شکننده هستید می توانید سویا را در رژیم خود قرار دهید. مالیدن سس سویا بر روی ناخن ها باعث مرطوب شدن آن می شود و همچنین سویا می تواند عفونت های قارچی را درمان کند.

کاهش وزن و لاغری

لوبیا سویا دارای فیبر فراوان می باشد که باعث کم شدن اشتها می شود و به لاغری کمک می کند. شیر سویا دارای قند کمتری نسبت به شیر گارو می باشد و باعث کاهش جذب چربی از روده می شود. اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید سویا مصرف کنید.

پیشگیری از سرطان پروستات

سویا به دلیل داشتن فیتواستروژن برای جلوگیری از سرطان پروستات موثر است. فیتواستروژن یک هورمون است که مانع از تولید تستوسترون در مردان می شود.

پیشگیری از ناشنوایی

دانه های سویا به دلیل آهن و روی که در خود دارد می تواند باعث انبساط مویرگ ها شده و سلول های قرمز خون را نرم کرده تا به گردش درآیند. این امر برای جلوگیری از ناشنوایی در افراد مسن مفید می باشد.

افزایش هوش

دانه های سویا به دلیل داشتن لسیتین که یک ماده ضروری برای مغز می باشد می تواند باعث افزایش هوش افراد شود. اگر می خواهید در سنین بالاتر دچار آلزایمر نشوید بهتر است از سویا استفاده کنید.

درمان یبوست

فیبر موجود در دانه های سویا باعث افزایش حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست موثر است.

درمان کم خونی

همانطور که در بالا اشاره شد سویا دارای مس و آهن بوده و برای تولید گلبول های قرمز خون موثر است. آهن باعث اکسیژن رسانی بیشتر به اندام ها شده و کم خونی را درمان می کند.

عوارض و زیان های سویا

افزایش خطر سرطان مثانه

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف بیش از اندازه سویا خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می دهد. کسانی که سابقه ژنتیکی سرطان مثانه دارند بهتر است در مصرف سویا دقت کنند. چرا که سابقه ژنتیکی فرد را مستعد دریافت آن بیماری می کند. بهتر است این افراد از پروتئین سویا و خوراکی های حاوی سویا دوری کنند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و مضرات قهوه سبز
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:27 | بازدید : 245 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات قهوه سبز

خواص و مضرات قهوه سبز , عوارض و زیان های قهوه سبز , فواید و خاصیت های قهوه سبز , o hw ri i sfc

خواص و مضرات قهوه سبز

قهوه سبز همان قهوه معمولی یا قهوه خام می باشد که هنوز مرحله برشته شدن را نگذرانده است. طی مراحل مختلف قهوه سبز به قهوه معمولی تبدیل شده و آنتی اکسیدان طبیعی و اسید کلروژنیک موجود در آن کاهش پیدا می کند.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات قهوه سبز را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص قهوه سبز و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های قهوه سبز

چربی سوز طبیعی

قهوه سبز دارای مقادیر قابل‌توجهی از نوعی جلبک دریایی به نام کتنجک می باشد که سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده و برای چربی سوزی بسیار مفید است چرا که باعث افزایش متابولیسم بدن شده و کالری سوزی بدن را سرعت می بخشد.

افزایش انرژی بدن

همان‌طورکه می‌دانید قهوه سبز دارای مقادیر زیادی از کافئین بوده که به‌‌عنوان یک انرژی دهنده عالی محسوب می شود. دانه قهوه باعث می‌شود تا سطح انرژی بدن بالا رفته و در طول روز انرژی کافی برای فعالیت روزانه را داشته باشید.

لاغری و کاهش وزن

اگر چاق هستید و اضافه وزن دارید می توانید قهوه سبز میل کنید. قهوه سبز یک مهارکننده قوی اشتها بوده و با کاهش میل به غذا باعث چربی سوزی می شود.

کاهش کلسترول بد

قهوه سبز قادر است سطح کلسترول بد خون را تنظیم کند. می‌دانید که بدن انسان دارای کلسترول بد یا ال دی ال می‌باشد که باعث آسیب‌پذیری ما در برابر اختلالات قلبی عروقی مانند سکته قلبی می شود. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف منظم قهوه سبز از مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند.

سلامت و تقویت مغز

قهوه سبز دارای ماده اسید کلروژنیک است که خطر بروز بیماری‌های مغزی و زوال عقل را کاهش می‌دهد. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که قهوه سبز سرعت پیشرفت آلزایمر و دیگر بیماری‌هایی که مربوط به پیری می‌باشد را کاهش داده و از زوال عقل جلوگیری می کند. کافئین از التهاب مغز به ویژه در گیرنده های آدنوزین پیشگیری کرده و می‌تواند برای مغز مفید باشد. توصیه شده‌ است افراد سالمند در طول هفته سه فنجان قهوه میل کنند.

رفع چین و چروک پوست

اسید گاما آمینوبوتیریک، تئوفیلین، اپی‌گاوکاتجین‌گالات در قهوه سبز وجود دارد که برای حفظ سلامت پوست مفید است و از بروز چین و چروک پوست پیشگیری می کند.

مفید برای دیابت

یکی از مواد غذایی عالی برای درمان دیابت نوع دو قهوه سبز می‌باشد. این قهوه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده که به کاهش التهاب منجر می شود. عصاره قهوه سبز میزان قند خون و مقاومت نسبت به انسولین را کاهش داده و باعث کاهش وزن می‌شود که این امر برای درمان دیابت نوع دوم ضروری است.

خاصیت ضد سرطان

اسید موجود در قهوه سبز دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و شیمی‌درمانی فراوانی می‌باشد که برای کاهش سرطان‌های مختلف مانند سرطان سینه مفید است.

بهبود گردش خون

اگر فشار خون بالا کنترل نشود باعث ایجاد بیماری‌های مختلف مانند سکته مغزی، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه می‌شود. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد در دانه‌های قهوه ماده‌ای با خاصیت آسپرین وجود دارد که از تجمع پلاک در عروق خونی جلوگیری کرده و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

خاصیت ضد پیری

اسید موجود در قهوه سبز حدود ده برابر چای سبز معمولی باعث کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شده که این امر باعث می‌شود روند پیری پوست کاهش پیدا کرده و پوست جوان باقی بماند. اگر می خواهید پوست جوان و شادابی داشته باشید بهتر است از قهوه سبز کمک بگیرید چرا که قهوه سبز دارای آنتی اکسیدان پلی فنول می باشد.

سلامت و پاکسازی کبد

عصاره قهوه سبز یک سم زدای طبیعی باشد که کبد را از سموم ، چربی‌های اضافه و کلسترول بد پاک‌سازی می کند. زمانی که سم‌زدایی مناسبی در کبد انجام شود عملکرد آن بهبود پیدا کرده و متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند که این امر موجب افزایش سلامت کلی بدن می شود. برای درمان آسیب کبد از جمله سرطان کبد قهوه سبز را به صورت منظم مصرف کنید.

عوارض و زیان های قهوه سبز

عوارض قطع مصرف منظم

مصرف منظم قهوه سبز و قطع ناگهانی آن باعث بروز عوارض مختلفی مانند سردرد ، خستگی ، افسردگی و تنش های عضلانی می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه ناگت میگو
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:26 | بازدید : 249 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه ناگت میگو

طرز تهیه ناگت میگو خانگی , دستور پخت ناگت میگو سوخاری چرخ کرده

طرز تهیه ناگت میگو

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سریع می توانید برای ۴ نفر ناگت میگو تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ناگت میگو تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم ناگت میگو

  • سیر ۲ حبه
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
  • آرد سوخاری ۱٫۵ لیوان
  • میگو پاک کرده ۴۰۰ گرم
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
  • پودر گشنیز ، زنجبیل تازه و زیره به اندازه کافی

دستور پخت ناگت میگو

طرز تهیه ناگت میگو

برای تهیه ناگت میگو خانگی ابتدا سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و با میگوهای پاک شده و زنجبیل تازه داخل پارچ میکسر یا غذاساز می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم.(می توانید از چرخ گوشت و یا روی تخته آشپزخانه با چاقو ریز خرد کنید)

بعد پودر زیره ،فلفل، پودر گشنیز و کمی نمک را به آن می افزاییم و خوب با هم مخلوط می کنیم و مایه را در کاسه ای می ریزیم و تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن روی مایه می ریزیم و نصف لیوان از آرد سوخاری را نیز به مایه ناگت اضافه می کنیم

و خوب ورز می دهیم تا مایه منسجمی داشته باشیم.روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا مایه استراحت کند. سپس کاسه را از داخل یخچال بیرون می آوریم و به اندازه یک گردو از مایه میگو بر می داریم

و آن را با دست گرد می کنیم و بعد کف دست پهن می کنیم و کمی پنیر پیتزا وسط آن می ریزیم و سریع آن را جمع می کنیم.همگی ناگت میگوها را به همین شکل آماده می کنیم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم.

در تابه ای ترجیحا کوچک با عمق زیاد روغن به اندازه ای می ریزیم که ناگت ها در آن شناور بتوانند باشند و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.آرد سوخاری باقی مانده را در کاسه ای می ریزیم

و ناگت های که آماده کردیم را در آرد سوخاری می غلطانیم تا کاملا آغشته به آن شود و بعد در روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود.دقت داشته باشید ما حرارت را به هیچ عنوان تغییر نمی دهیم چون زیاد کردن حرارت باعث سرخ شدن زودهنگام ناگت می شود

ولی مغز آن نمی پزد.همگی ناگت های میگو را به همین شکل آماده می کنیم و در بشقاب می چینیم و با سس کچاب نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه ناگت مرغ
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:25 | بازدید : 476 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه ناگت مرغ

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی آماده , دستور پخت ناگت مرغ خانم گلاور با قارچ

طرز تهیه ناگت مرغ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی حاضری می توانید برای ۴ نفر ناگت مرغ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ناگت مرغ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم ناگت مرغ

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • سینه مرغ کامل ۲ عدد
  • آرد سوخاری به میزان لازم
  • نمک ، فلفل سیاه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت ناگت مرغ

طرز تهیه ناگت مرغ

برای تهیه ناگت مرغ خانگی ابتدا سینه های مرغ را از استخوان ها جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه می گذاریم و با چاقو آن ها را به اندازه تکه های جوجه کباب خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم

و روی تخته آشپزخانه نگینی درشت خرد می کنیم و روی گوشت های خرد شده می ریزیم. سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی گوشت مرغ ها می ریزیم و کمی نمک و فلفل نیز روی می پاشیم

و با دست خوب تکه های گوشت را زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط آن برسد و روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۱ ساعت کاسه را داخل یخچال قرار می دهیم تا گوشت های مرغ مزه دار شوند.

سپس اگر به پنیر پیتزا رنده شدن تمایل دارید زمانیکه کاسه گوشت مرغ را از یخچال بیرون آوردیم و گوشت ها را در کاسه ای دیگر منتقل می کنیم و پنیر پیتزا روی تکه های گوشت می ریزیم و با هم خوب مخلوط می کنیم.

(می توانید پنیر پیتزا را حذف کنید) در تابه ای ترجیحا کوچک با عمق زیاد روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود.آرد سوخاری را داخل کاسه ای می ریزیم و کنار تابه قرار می دهیم.

تکه های مرغ را در آرد سوخاری کاملا می غلطانیم تا آغشته به آن شود.زمانیکه تمامی تکه های مرغ را به آرد سوخاری آغشته کردیم آن ها را روی تخته آشپزخانه می چینیم و هر زمان که روغن کاملا داغ شد، به هر مقداری که تابه ظرفیت داشت

از تکه های مرغ داخل روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شوند و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.ناگت های مرغ آماده شده را در بشقاب می چینیم و با سس کچاب تزئین می کنیم.نوش جان

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


متن تنهایی
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:25 | بازدید : 264 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

متن تنهایی

متن تنهایی , اس ام اس تنهایی , جملات و کپشن های تنها شدن و تنها ماندن , jkihdd

متن تنهایی

در این مطلب مجموعه ای از جدیدترین و زیباترین متن ها و اس ام اس های جدید و ناب با موضوع تنهایی و تنها شدن را جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن تنهایی

متن کوتاه تنهایی

دلتنگ توام جانا هردم که روم جایی

با خود به سفر بردم یاد تو و تنهایی

.

دلنوشته تنها شدن

دیگر رویایی ندارم

و خیابان های ذهنم

همه از تردد تنهایی دلگیرند

اس ام اس زن تنها

زنی که دست هایش را برای روز مبادا کنار گذاشته

و قلبش را به حراج می گذارد

موهایش را به خیریه می بخشد و

تنهایی اش را زیر پلک هایش چال می کند

دردش واگیر دارد

بود آیا که خرامان ز درم بازآیی؟

گره از کار فروبستهٔ ما بگشایی؟

نظری کن، که به جان آمدم از دلتنگی

گذری کن: که خیالی شدم از تنهایی

اقرار می‌کنم

آغاز تنهایی من اولین کلام تو بود

همان دوستت دارم معروف!

و آغاز ویرانی‌ام

حادثه‌ی آغوشت

که چون دانه‌های تسبیحی نخ بریده

جهانم از هم پاشید!

من در آیینه رخ خود دیدم

و به تو حق دادم

آه می بینم،

می بینم

تو به اندازه ی تنهاییِ من خوشبختی

من به اندازه ی زیباییِ تو غمگینم…

مثل آبگیری زمستانی

که از مهاجرت

آخرین دُرنا، تازه آرام شده

چنان با تنهایی ام کنار آمده ام

که انگار اتفاق نیافتاده ای!

و مثل فوج فوج

آدم های بی معنی

از پیش تنهایی ام رد شده ای…

نامدی دوش و دلم تنگ شد از تنهایی

چه شود کز دلم امروز گره بگشایی

ور تو آیی نشود چارهٔ تنهایی من

که من از خوبش روم چون‌ تو ز در بازآیی

همیشه فکر می کردم بدترین چیزِ زندگی

این است که در تنهایی تمام شود.

اما بدترین چیز، تمام شدن زندگی در میان مردمی است

که به تو احساس تنهایی می دهند.

از برکه

به دریا بزن!

تنهایی‌اَت

بزرگ شده است مرد.

از من دوری

خیلی دور

اما من تو را همین جا قاب گرفته ام

کنار شعرهایم

دست هایم

ارغوان هایم

کتاب هایم

و تنهایی ام که بی تو

هر روز وسیع تر میشود

هر چقدر هم که بگوییم:

مردها فلان

زن ها فلان

یا تنهایی خوب است

و دنیا زشت است؛

آخرش روزی قلبت

برای کسی تندتر می زند…!

با من حرف بزن

من تنها تنهایی هستم

که جز تو

کسی‌ نمی تواند شریک تنهاییم باشد

با من حرف بزن

که من تنها صدایی هستم

که بی‌ تو در سکوت خود خیره می‌‌شوم

با من حرف بزن

که روزگارم نه که نمی گذرد

که تمام دنیای من بی‌ تو جمعه می‌‌گذرد.

تو اگر می دانستی

که چه زخمی دارد

که چه دردی دارد

خنجر از دست عزیزان خوردن

از منِ خسته نمی پرسیدی

آه ای مَرد چرا تنهایی..؟

تو می روی

این شهر غریب تر از هر روز

آلوده تر از تنهایی

آدم هایش

در پشت یک پنجره پر از انتظار

خفه می شوند

تو می روی

دلتنگی

خودش را توی کافه ها

دود می کند

تو می روی

و شهر و پنجره ها و آدم ها را

روی آخرین سطر این شعر

حلق آویز می کنی.

یاد گرفته‌ام تنهایی را

ماهرانه پشت روزنامه‌ای

پنهان کنم

اما از مهتاب

که بوی شانه‌های تو می‌داد

چیزی را نمی‌توان پنهان کرد.

تنهایی

مهربانم کرده است

شبیه سربازی که

از روی برجک دیده بانی

برای تک تیرانداز آن سوی مرز

دست تکان می دهد…

تنهایی‌ام را

به کدام پنجره بگویم

که فردا صبح

چشم در چشم آفتاب رسوایم نکند!

دوست داشتنم را

به کدامین خیال گره بزنم

تا طناب دار بی کسی را دور گردنم نبافد!

و از دردهایم

برای کدام ابر بگویم

تا آبروی یک مرد را چند فصل نگه دارد!

آنقدر که دنیا را ریاضی می بینی

محاسبه بلد نیستم

بگو چقدر می ارزد

شکوفه ای که رو به تنهایی این اتاق

تبسم کرده؟

چقدر ضرب و تقسیم لازم است

تا بشود شر فاصله ها را

از روی زمین کم کرد؟

بگو هر صد کیلومتر چقدر می سوزاند

پرنده ای که

راه لانه اش را گم کرده؟

تنهایی

خیابانی است

که با تو

از آن عبور می کنم

اما

در میان راه

دستم را رها می کنی

و من می مانم وُ

بوق ممتدی

که گوش زندگی ام را

کر می کند…

قلب من قطعه ای از مزار تنهایی هاست

غم دنیاست که در گوشه ی قلبم پیداست

وقتی احساس کنم نیمه ای از جان منی

بی تو هر جا بروم باز وجودم تنهاست

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس کودکی شبنم مقدمی
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:24 | بازدید : 241 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس کودکی شبنم مقدمی

عکس کودکی شبنم مقدمی , تصویر بچگی شبنم مقدمی

عکس کودکی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی بازیگر خوب و توانای سینما و تلویزیون عکسی از دوران کودکی خودش را منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با سایت سرگرمی همراه باشید.

کودکی شبنم مقدمی , بچگی شبنم مقدمی , نوزادی و نوجوانی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در دوران کودکی

شبنم مقدمی با انتشار تصویر بالا نوشت : آقای نادر، خدا بیامرزدش، عکاسخانه داشت توی کرج، وقت ِ گرفتن عکس های جدی و پرسنلی، بَرمان می داشتند می بردند” عکاسی نادر”، بعد یک ساعت می گفتند آدم نباید توی عکس مدرسه ای بخندد! خنده مال عکس توی خانه است!

بعد من نمی فهمیدم! عکس ، عکس بود دیگر! چه فرق داشت؟می گفتند این را می خواهند بچسبانند صفحه ی اول پرونده ات! خنده چه معنی دارد برای این عکس؟ باز نمی فهمیدم خب چه عیب داشت که عکس صفحه اول پرونده ی آدم خندان باشد؟!؟

خلاصه به هزار توضیح و توجیه ( کار هربارم هم بود…نه یک بار و دوبار!!) راضی می شدم نیشِ مبارک را جمع نموده ، عکس ِ پرسنلی مناسب مدرسه بیاندازم…نتیجه ی کار هم چیزی می شد شبیه این عکس…که یک سوالی توی چشم هایم هست

ولابد این است که بالاخره، چرا توی عکس ِ مدرسه ای نباید خندید؟! بعدتر ها گویا این قانون را برداشتند البته!عکس بچه های حالا، خندان و بی سوال است.این عکس، به گمانم کمی پیش از مهر ماه ١٣۵٩ برداشته شده ، حوالی ِ آغاز ِ جنگ

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس هلیا امامی و مادرش
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:23 | بازدید : 249 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس هلیا امامی و مادرش

عکس هلیا امامی و مادرش , تصویر هلیا امامی و مامانش

عکس هلیا امامی و مادرش

هلیا امامی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ضمن تبریک روز مادر ، عکسی از مادرش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

هلیا امامی و مادرش , هلیا امامی و مامانش , عکس مادر هلیا امامی

مادر هلیا امامی

هلیا امامی با انتشار تصویر بالا نوشت : فرشته ی زندگیه من روزت مبارک

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس علی اوجی و مادرش
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:22 | بازدید : 291 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

عکس علی اوجی و مادرش

عکس علی اوجی و مادرش , تصویر علی اوجی و مامانش

عکس علی اوجی و مادرش

علی اوجی بازیگر خوب و بی حاشیه سینما و تلویزیون عکسی دو نفره از خود و مادرش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

علی اوجی و مادرش , علی اوجی و مامانش , عکس مامان علی اوجی

علی اوجی در کنار مادرش

علی اوجی با انتشار تصویر بالا نوشت : به همراه مادر جانم که هر چی دارم از دعای خیرش دارم. خدا همه مادرها رو حفظ کنه آدینه خوبی رو براتون آرزو می کنم … نعمت لحظاتی که کنار بزرگترها هستیم رو بدونیم لطفا ورق بزنید پ ن : هر چی حال خوبه برای بزرگترها … آمین پ ن ۱ : رضا و تورانم که تو عکس تشریف دارن

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فال روزانه ۲۱ مرداد
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:22 | بازدید : 242 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

فال روزانه ۲۱ مرداد

فال روزانه 21 مرداد , فال فردا بیست و یک مرداد , طالع بینی 21 مرداد ماه

فال روزانه ۲۱ مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه ۲۱ مرداد در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه ۲۱ مرداد

فال متولدین فروردین ماه

بهتر است امروز کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا بتوانید به تمام کارهایتان برسید. تمایل دارید که بیشتر به نیازها و مسائل شخصی خود توجه کنید اما نداشتن وقت موجب برآورده نشدن این خواسته می شود. بهتر است یک برنامه ریزی کامل و صحیح انجام دهید تا به تمام خواسته ها و کارهایتان برسید. وضعیتی برای شما پیش آمده که باعث بی ثباتی و ناپایداری زندگی شما شده است. تمایل دارید هر چه سریع تر در مسیر موفقیت قرار بگیرید. اما بخاطر داشته باشید که مسیر موفقیت یک مسیر سرراست و مستقیم نیست ، بلکه مسیری پر از پیچ و خم و پستی و بلندی است. به اطرافتان نگاه می کنید و افراد موفق زیادی را پیدا نمی کنید. بله موفق شدن در شرایط امروز کاری سختی ست اما غیرممکن نیست. برای یافتن موفقیت نباید از موانع و مشکلاتی که سر راه شما سبز می شوند دلهره و هراس داشته باشید. با تمام شجاعتی که در وجودتان سراغ دارید با مشکلات روبرو شده و آن ها را حل کنید. باید ذهنتان را برای رسیدن به موفقیت آماده کرده و با افکار مثبت و انگیزه به سمت موفقیت حرکت کنید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز کمی به خود استراحت داده و برای آرامش ذهن و عضلات بدنتان ریلکسیشن انجام دهید. ریلکسیشن یک تکنیک و یکی از حالت های یوگا است که باعث می شود شما از تنش های ذهنی رها شوید و عضلات بدنتان آرام شوند. اگر یک روز در هفته ریلکسیشن انجام دهید ، تاثیر آن را در تمام هفته خواهید دید. با این کار شما از تنش های ذهنی و مسائلی که ذهنتان را درگیر کرده رها شده و می توانید در تمام هفته بدون درگیری ذهنی همه کارهایتان را به نحو احسن انجام دهید. این روزها اتفاقات و وقایع زیادی برای شما رخ داده و از این حجم اتفاقات متعجب هستید. سعی کنید روی اتفاقات بد متمرکز نشوید و به این موضوعات فکر نکنید. بهتر است که روابطتان را ارتقا ببخشید و اگر با کسی مشکل دارید ، این مشکل را حل کنید. فراموش نکنید که شعله های خشمی که در درون خود روشن می کنید اول و آخر به خود شما آسیب می زند. اگر کسی دچار کار زشت و خطایی شده بهتر است او را ببخشید تا از سنگینی باری که روی دوش شماست کاسته شود.

فال متولدین خرداد ماه

امروز زمان مناسبی است تا با خود به خلوت نشسته و به اهدافی که دارید فکر کنید. به گذشته خود نگاه کرده و از اشتباهاتتان تجربه کسب کنید. همین اشتباهات می توانند زمینه ساز یک موفقیت بزرگ شوند. بخاطر اشتباهاتی که مرکتب شده اید خود را سرزنش نکرده و فقط از آن ها درس بگیرید. به این فکر کنید که چه مسائل و موانعی باعث نرسیدن شما به موفقیت و اهدافتان در گذشته شده است. شاید یکی از موانعی که موجب می شود شما به همه کارهایتان نرسیدید ، روابط اجتماعی گسترده و صحبت های طولانی مدت پشت تلفن و در فضای مجازی باشد. بهتر است ساعتی در روز را به این گفتگوها اختصاص داده و در بین کارتان به هیچ عنوان با کسی ارتباط برقرار نکنید. یکی از مهم ترین راه های رسیدن به موفقیت پیدا کردن مشکلات و مسائلی است که مانع رسیدن ما به موفقیت می شوند. اگر واقعا می خواهید فردی موفق باشید ابتدا باید یک لیست از موانع نوشته و ان را جلوی چشمانتان قرار دهید تا هیچ وقت فراموشش نکنید. در تمام مراحل زندگی به ندای قلبتان گوش فرا دهید و این موضوع را از یاد نبرید که تنها یک بار زندگی خواهید کرد.

فال متولدین تیر ماه

اتفاقات تلخ این روزها کام همه ی اعضای خانواده را تلخ کرده است. به دنبال راهی برای خوشحال کردن خانواده هستید و ایده هایی زیادی را در سر می پرورانید اما وقتی به عملی کردن این ایده ها می اندیشید پشیمان می شوید. عملی کردن هر ایده ای ملتزم زحمات و تلاش زیادی است. اگر می خواهید یک جشن شاد خانوادگی برپا کنید باید به مرور کارهای این جشن را انجام دهید. می توانید برای اعضای خانواده و یا کسی که جشن را به خاطر او برگزار میکنید هدیه بگیرید. خرید یک هدیه خوب نیاز به داشتن اطلاعات و زمان کافی دارد. باید سلیقه آن فرد را خوب بشناسید و به این موضوع که در این زمان به چه چیزی نیاز دارد بیاندیشید. برای برگزار کردن یک جشن خوب از کیک تولد و شاخه های گل رز قرمز کمک بگیرید تا فضای جشن شما را زیبا و باشکوه کند. البته این موضوع را فراموش نکنید که باید به روحیه واحوالات خانواده تان بیاندیشید و آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر اعضای خانواده از لحاظ روحی آمادگی این جشن را ندارند بهتر است از این تصمیم منصرف شوید.

فال متولدین مرداد ماه

بی عیب و عالی بودن یکی از مسائلی است که برای شما بسیار مهم و ارزشمند است. دوست دارید در تمام مراحل زندگی ، در محیط کار و در مجالس و مهمانی ها بدرخشید و هیچ کس نتواند عیبی از شما پیدا کند. این که دیگران چه نظری درباره شما دارند اصلا مهم نیست ، مهم این است که شما چه نظری درباره خودتان دارید. برای نظر دیگران خودتان را به دردسر می اندازید و استرس بالایی را تجربه می کنید. اگر به مجلس یا مهمانی می روید با تمام وجود لذت ببرید و شاد باشید و به نظر دیگران هم کاری نداشته باشید. با فال روزانه اختصاصی پارسی سرا همراه باشید ؛ علایق و خواسته هایتان را فدای نظر و عقیده دیگران نکنید. علاقه مندی ها و ایده آل های شما نباید چهار چوبی از عقاید دیگران باشد. همه انسان ها در دوره ای از زندگی شان ترس پذیرفته نشدن توسط دیگران را تجربه کرده اند. ترس از تنهایی و منزوی شدن ، ترس نداشتن دوست و یا پیدا نکردن همسر ، اما این ترس ها نباید باعث شوند که شما روی خودتان پا بگذارید و دست به تغییر خودتان بزنید. بگذارید دیگران شما را دوست نداشته باشند اما خودتان باشید.

فال متولدین شهریور ماه

اگر می خواهید انسانی موفق باشید ابتدا باید این موضوع را باور کنید. مهم ترین راه برای موفقیت ، باور کردن خودمان است. امروز پرانرژی خواهید بود و سعی می کنید به وعده هایی که داده اید عمل کنید. با عمل کردن به وعده هایتان خوشحال تر خواهید بود و احساس انرژی مثبت بیشتری خواهید کرد. بعد از انجام کارهایتان در هنگام غروب به یک فضای سبز رفته و کمی پیاده روی کنید. بهتر است همراه پیاده روی موسیقی ملایم و بی کلامی بگذارید و خود را از افکار مختلفی که فکرتان را مشوش کرده رها کنید. اگر شرایط روحیتان در وضعیت خوبی قرار ندارد ، فکر کردن به مسائل منفی کمکی به شما نخواهد کرد. از خدا بخاطر نعمت هایی که به شما داده سپاسگذاری کنید و هیچوفت شکایت و ناسپاسی نکنید تا مشکلاتتان حل شود. اگر در گذشته مشکلی برای شما پیش آمده بخاطر تجربه ای که به دست آورده اید خدا را شکر کنید.

فال متولدین مهر ماه

زیبایی از نظر و عقیده هر انسانی متفاوت است. بهتر است سلیقه و عقیده دیگران را زیر سوال نبرده و با دیگران به خاطر جزئی ترین مسائل بحث نکنید. عقاید و باور های قلبی دیگران را مورد سرزنش و نقد قرار ندهید تا در روابطتان دچار مشکل نشوید. گاهی می توانید به حس ششمتان اعتماد کنید و گاهی نه. امروز از آن روزهایی است که می توانید به حس ششمتان تکیه کنید و در مسائل مختلف از آن کمک بگیرید. گاهی از شرایط سخت زندگی به ستوه می آیید و به دلیل آفرینش خود فکر می کنید. قطعا آفرینش هر کدام از ما دلیل و علتی محکم داشته اما ما باید دنبال این دلیل بگردیم. آیا ما به دنیا آمدیم که وقت خودمان را به بطالت و بیهودگی بگذرانیم ؟ خدا از روح خود به درون انسان دمید و تمام صفت خداوند تا حدودی در وجود انسان قرار دارد. افرادی که به این توانایی هایی آگاه می شوند در زندگی خود دست به کارهای بزرگی همچون درمان بیماری های لاعلاج می زنند. ما تنها نیاز داریم تا باور کنیم که انسان تا چه اندازه توانا آفریده شده است. پس هیچ گاه خودتان را دست کم نگیرید.

فال متولدین آبان ماه

اگر از بی توجهی و کم محل شدن توسط دوستان و اطرافیانتان خسته شده اید بهتر است سکوت را انتخاب کنید. اگر کسی دوست ندارد با شما گفتگو کند و علاقه ای به شنیدن حرف های شما نشان نمی دهد بهتر است راه گفتگو را بسته و سکوت کنید.اگر سوالی از شما پرسیده شد بهتر است به شکل خلاصه و با جمله های کوتاه پاسخ دهید. باید به دیگران بفهمانید که نیازی به آن ها ندارید و اگر خودتان بخواهید آن ها هیچ اهمیتی برای شما نخواهند داشت. اگر موضعشان را تغییر دادند و رفتارشان را اصلاح کردند می توانید آرام ، آرام رابطه تان را از سر بگیرید اما اگر تغییری در رفتارشان حاصل نشد ، رابطه تان را با این افراد قطع کرده و درهای قلبتان را به روی آدم های جدید باز کنید. دوستانی که قدردان شما باشند و علایق شما برایشان مهم باشد. از انجام کارهای تکراری که هر روز انجام می دهید خسته شده اید ، بهتر است اگر فرصتش را دارید به یک مسافرت کوتاه مدت بروید و روحیه تان را تقویت کنید. با این سفر از روزمرگی بیرون می آیید و کمی تفریح و استراحت می کنید.

فال متولدین آذر ماه

به کسی قولی داده اید و از این که بدقول شوید و نتوانید به قولی که داده اید عمل کنید مضطرب و عصبی هستید. بهتر است قبل از قول دادن خوب فکر کنید و اگر نمی توانید به قولتان عمل کنید از ابتدا به کسی وعده ندهید. اگر خجالت می کشید که به کسی نه بگویید باید روی خودتان کار کنید و قدرت نه گفتن را پیدا کنید. اگر فردی درخواست غیرمنطقی و حتی مضر برای شما دارد باید محکم و قاطع این درخواست را رد کنید تا دچار مشکل نشوید. شاید فکر میکنید باید بی چون و چرا به درخواست همه اطرافیانتان بله بگویید تا آنها همیشه از شما راضی باشند اما این وسط خواست دل خودتان چه می شود. تا به حال برای راضی نگه داشتن دیگران چه مشکلات و دردسرهایی را پشت سر گذاشته اید ؟ بهتر نیست کمی هم به آرامش خودتان فکر کنید و نه گفتن را یاد بگیرید. این حقیقت را بپذیرید که شما نمی توانید تمام دوستان و اطرافیانتان را از خودتان راضی نگه دارید.

فال متولدین دی ماه

احساس می کنید برای رسیدن به موفقیت پشتکار زیادی دارید ، اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید. بهتر است ایده ها و مهارت ها و علایقتان را بررسی کنید تا راهی برای رسیدن به موفقیت بیابید. امید داشتن برای انسان مثل آب است برای ماهی ، انسان بدون امید نمی تواند زندگی کند. بدون امید نفس کشیدن هم سخت خواهد بود. زمانی که امیدوار هستید حس انسانی را دارید که می تواند کوه را جا به جا کند. امید انرزی که برای شروع یک کار نیاز دارید را به شما می دهد. پس برای موفق شدن باید امیدوار بود حتی بعد از هزاران شکست. امید و پشتکار دو اصلی بودند که باعث شدند ادیسون برق را اختراع کند. انرژی و واکنش های منفی زیادی را شاهد هستید اما نباید روی این رفتار و انرژی منفی تمرکز کنید. فراموش نکنید تمرکز روی شکست قبلی ، شکست جدیدی برای شما به همراه خواهد داشت. شما باید روی موفقیت و پیروزی و کامیابی تمرکز کنید تا کائنات آن را در آینده شما متجلی کنند.

فال متولدین بهمن ماه

در تمام مراحل زندگی روی پای خودتان ایستاده اید و هیچ وقت مورد حمایت و کمک دیگران قرار نگرفته اید. این موضوع موجب غرور و سرافرازی شما شده و از این که به کمک دیگران نیاز پیدا نکرده اید سخت به خود می بالید. حال که به کمک دیگران نیاز پیدا کرده اید کمی به درون خود فرو رفته اید و احساس بدی دارید. از طرفی دوست ندارید کمک دیگران را قبول کنید و از طرفی بدون کمک دیگران مشکلتان حل نمی شود. در بین این دوراهی گیر کرده اید و هر چه فکر می کنید به جایی نمی رسید. بهتر است به تنهایی تصمیم نگیرید. با دوستان و افراد معتمد مشورت کرده سپس تصمیم بگیرید. بهتر است غرورتان را کنار بگذارید و راه درست را انتخاب کنید تا مشکلاتتان بیشتر نشود. زندگی هر انسانی پر از پستی و بلندی است و هیچ کس نیست که زندگیش بدون سختی سپری شده باشد. دست از افکار منفی برداشته و به روزهای اوج خودتان برگردید. به خودتان بقبولانید که این مشکل زیانی برای شما نخواهد داشت و قطعا به نفع شما خواهد بود.

فال متولدین اسفند ماه

امروز را با عجله شروع کرده و همه کارهایتان در هم می پیچد. بهتر است به جای عجله کردن کمی آرامش خودتان را حفظ کرده ، سپس آرام و با دقت به کارهایتان برسید. این موضوع را فراموش نکنید که یک قطار برای شروع حرکتش ابتدا آرام و آرام و به شکل کند ، سپس سرعت می گیرد. اگر می خواهید به مقصد برسید باید به مرور و آرام و آرام ترقی کنید. در گذر از ریل موفقیت از مسیر لذت ببرید ، اگر می خواهید موفق شوید باید کارتان را دوست داشته باشید و به آن عشق بورزید. از لحظه لحظه آن لذت برده و نسبت به کاری که دارید سپاسگذار باشید. به هرچه اطرافتان قرار دارد عشق بورزید و از آن سپاسگذاری کنید تا تاثیرش را در زندگیتان ببینید. همیشه انتظار کشیدن تلخ و غم انگیز نیست ، انتظار برای رسیدن به موفقیت در فهرست شیرین ترین انتظارها قرار دارد. به مدت و روزهایی که باید سپری شود تا شما به موفقیت برسید فکر نکنید ، تنها به پایان راه بیاندیشید و لحظه ای که به هدفتان رسیده اید. تمام تلاشی که در وجودتان قرار دارد را به کار بگیرید تا زودتر به هدفتان برسید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما
یک شنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:19 | بازدید : 241 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما

تفسیر و معنی شعر غزل فال حافظ ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما

ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما

غزل شماره ۱۲ حافظ شیرازی ( ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره ۱۲ حافظ

غزل شماره ۱۲ حافظ

ای فروغ ماه حسن از روی رخشان شما

آب روی خوبی از چاه زنخدان شما

عزم دیدار تو دارد جان بر لب آمده

بازگردد یا برآید چیست فرمان شما

کس به دور نرگست طرفی نبست از عافیت

به که نفروشند مستوری به مستان شما

بخت خواب آلود ما بیدار خواهد شد مگر

زان که زد بر دیده آبی روی رخشان شما

با صبا همراه بفرست از رخت گلدسته‌ای

بو که بویی بشنویم از خاک بستان شما

عمرتان باد و مراد ای ساقیان بزم جم

گر چه جام ما نشد پرمی به دوران شما

دل خرابی می‌کند دلدار را آگه کنید

زینهار ای دوستان جان من و جان شما

کی دهد دست این غرض یا رب که همدستان شوند

خاطر مجموع ما زلف پریشان شما

دور دار از خاک و خون دامن چو بر ما بگذری

کاندر این ره کشته بسیارند قربان شما

می‌کند حافظ دعایی بشنو آمینی بگو

روزی ما باد لعل شکرافشان شما

ای صبا با ساکنان شهر یزد از ما بگو

کای سر حق ناشناسان گوی چوگان شما

گر چه دوریم از بساط قرب همت دور نیست

بنده شاه شماییم و ثناخوان شما

ای شهنشاه بلنداختر خدا را همتی

تا ببوسم همچو اختر خاک ایوان شما

معنی فال

تعبیر غزل شماره ۱۲ حافظ

گاهی اوقات خیلی زود عصبیانی می شوید و از کوره در می روید که این موضوع اصلا خوب نیست و می تواند به شما آسیب بزند ، لذا خشم و غضب را از خود دور کنید و آرامش خود را حفظ کنید. در همین روزها اتفاقات خوبی برای شما می افتد.

کسانی که قصد کم به شما دارند و نیت شان خیر است را از خود نرنجانید و دست رد به سینه شان نزنید. برای رسیدن به موفقیت اول بر خدا توکل کنید سپس با تلاش به هدف خود خواهید رسید. نا امیدی یکی بزرگترین آفت های موفقیت است ، هیچگاه ناامید نشوید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و مضرات لیمو ترش
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 9:6 | بازدید : 246 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات لیمو ترش

خواص و مضرات لیمو ترش , عوارض و زیان های لیمو ترش , فواید و خاصیت های لیمو ترش , o hw gdl jva

خواص و مضرات لیمو ترش

اگر بخواهیم یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان را نام ببریم باید به لیموترش اشاره کنیم چرا که دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. همچنین این میوه برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی را کاهش می‌دهد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات لیمو ترش را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص لیمو ترش و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های لیمو ترش

بهبود گلودرد و سرماخوردگی

به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی موجود در لیموترش، این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد، چراکه باعث کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و تب بالا می شود. شما می‌توانید برای درمان عفونت‌های باکتریایی گلو آب لیموترش را غرغره کنید. آب لیموترش را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کرده و قبل از خواب یک لیوان میل کنید چراکه باعث درمان سرماخوردگی و سرفه می شود.

درمان بیماری پسوریازیس

مصرف روزانه آب لیموترش باعث می‌شود تا بیماری پسوریازیس درمان شود. خاصیت ضد التهابی لیموترش و همچنین وجود اسید سیتریک در آن باعث کاهش خشکی پوست می شود.

سلامت دهان و دندان

لیموترش برای مراقبت از دهان و دندان مفید است. شما می‌توانید برای دندان‌ درد از لیموترش کمک بگیرید ماساژ آب ‌لیمو روی لثه‌ها می‌تواند خون‌ریزی لثه رو متوقف کند. همچنین این میوه برای از بین بردن بوی بد دهان بسیار موثر است.

رفع جوش و آکنه

کسانی که دارای پوست چرب می‌باشند بیشتر از سایرین دچار جوش و آکنه می شوند. آب لیموترش به دلیل خاصیت آنتی‌بیوتیکی که دارد مانع از رشد باکتری بر روی پوست شده و به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند. برای این منظور شما می‌توانید نصف لیموترش تازه را با یه قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کرده و بر روی پوست صورت خود قرار دهید، پس از گذشت ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

درمان یبوست

فیبر موجود در لیموترش باعث بهبود بهتر حرکات روده شده و از بیماری یبوست پیشگیری می کند. شما می‌توانید آب ولرم و یک لیموترش تازه را به‌صورت ناشتا برای پاک‌سازی روده‌ها میل کنید. آب لیموترش و نمک به درمان سریع یبوست کمک بسزایی می‌کند.

جوان سازی پوست

ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به رفع چین‌وچروک پوست و جوان سازی پوست کمک کرده و توصیه می شود که پوست لیموترش را به‌صورت خود بمالید و پس از گذشت بیست دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

سلامت چشم

ویتامین سی موجود در این میوه از بروز پیرچشمی و بیماری‌های چشمی در سنین بالا جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از فلاونوئید موجود در لیموترش برای جلوگیری از عفونت‌های چشمی استفاده کنید.

کاهش وزن و لاغری

لیموترش به‌‌عنوان یک منبع مهم برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود. این میوه دارای فیبر فراوان می‌باشد که باعث جلوگیری از پرخوری و کاهش اشتها شده و به کاهش وزن کمک می کند. ترکیب یک لیوان آب گرم و آب لیموترش به دلیل مقادیر اسید سیتریک و ترکیبات فنلی که دارد باعث چربی سوزی بیشتر شده و درنتیجه لاغری را به دنبال دارد. همچنین به‌صورت ناشتا می‌توانید معجون لیموترش و عسل را میل کنید و پس از چند هفته تاثیر آن را مشاهده کنید.

کمک به بهبود کم خونی

همان‌طورکه اشاره شد لیموترش منبع سرشاری از ویتامین سی و اسید سیتریک می‌باشد که به جذب بیشتر آهن در بدن کمک کرده و برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

سم زدایی کبد

لیموترش به‌‌عنوان یک محرک کبد شناخته می شود که به دفع اسید اوریک و سایر سموم از بدن کمک می‌کند. در طب سنتی از این میوه برای سم‌زدایی کبد و بهبود عملکرد کیسه صفرا استفاده می شود. شما می‌توانید از ترکیب آب لیموترش تازه با روغن زیتون برای درمان سنگ‌های صفراوی استفاده کنید.

قوای جنسی مردان

ویتامین سی و تیامین موجود در لیموترش باعث افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان می شود.

عوارض و زیان های لیمو ترش

آسیب به مینای دندان

لیموترش دارای خاصیت اسیدی بوده و زیاده‌روی در مصرف آن باعث فرسایش مینای دندان می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و مضرات آلوئه ورا
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 9:5 | بازدید : 286 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات آلوئه ورا

خواص و مضرات آلوئه ورا , عوارض و زیان های آلوئه ورا , فواید و خاصیت های آلوورا , o hw Hg mi vh

خواص و مضرات آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان شفابخش پرخاصیت می‌باشد که نام‌های زیادی دارد. ازجمله نام‌های این گیاه می‌‌توان به صبر زرد طبی، شب یار یا شاخ بزی اشاره کرد. آلوئه ورا یک گیاه آبدار با برگ های ضخیم و گوشتی است که ساقه نداشته و رنگ آن سبز و خاکستری می‌باشد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات آلوئه ورا را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص آلوئه ورا و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

خاصیت ها و فواید آلوئه ورا

بهبود زخم و سوختگی

از زمان‌های قدیم از این گیاه به عنوان یک شفا دهنده طبیعی زخم‌ها استفاده می‌شده است و در موارد اورژانسی برای سوختگی‌های درجه سه بسیار مفید است. زمانی که پوست شما دچار سوختگی شود آلوئه ورا یک داروی گیاهی مؤثر برای درمان آن می باشد.

بهبود گوارش

این گیاه باعث جذب بهتر مواد مغذی در معده شده و به دفع مواد مضر کمک می‌کند. مصرف آلوئه ورا سندرم روده تحریک پذیر را درمان کرده و یبوست و دیگر اختلالات گوارشی مانند درد قفسه سینه، مشکلات بلع و رفلاکس اسید معده را بهبود می‌بخشد.

همچنین ترکیبات پلی ساکارید موجود در این گیاه برای درمان زخم معده بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهد عصاره آلوئه ورا برای درمان بیماری کرون مفید است. شما می‌توانید حداقل سه تا چهار هفته عصاره آلوئه ورا را برای درمان زخم معده مصرف کنید.

خاصیت ضد التهابی

گیاه مذکور دارای خاصیت ضد التهابی قوی است که به برای درمان انواع التهاب‌های ناشی از بیماری‌های مختلف مفید می باشد.

سلامت دهان و دندان

آلوئه ورا یک درمان طبیعی و خانگی برای بیماری‌های دهان و دندان می باشد. شما می‌توانید هرگونه عفونت و تورم دهان و دندان و لثه را به کمک آلوئه ورا درمان کنید. غرغره کردن آب آلوئه ورا برای لثه‌ها بسیار مفید می باشد. شما برای این کار می توانید از آلوئه ورا تازه استفاده کنید.

همچنین با استفاده از چاقو ژل آلوئه ورا را از برگ های آن جدا کرده سپس با پشت قاشق ژل را بکوبید. مقداری نعنای تازه ریز کرده و با سه قاشق ژل آلوئه ورا و پنج قاشق جوش شیرین و پنج قاشق گلیسیرین سبزیجات و مقداری عصاره نعنا ترکیب کرده و مخلوط را در ظرف شیشه‌ای بریزید و در زمان نیاز ازش استفاده کنید.

کاهض درد التهابات مفاصل

این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی برای درمان مفاصل و دردهای عضلانی می باشد. شما می‌توانید به‌صورت موضعی از ژل این گیاه استفاده کنید که باعث کاهش التهاب مفاصل شده و نوشیدن آب این گیاه در درمان التهاب اندام‌های مختلف مفید است.

بهبود حالت تهوع

آب این گیاه برای معده بسیار مفید است و باعث ایجاد آرامش در بدن شده و همچنین تهوع را به صورت غیرمستقیم کاهش می دهد.

خواص ضد سرطان

ژل این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی بوده و پلی‌ساکارید موجود در آن با تشکیل و تولید تومورهای سرطانی مبارزه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این گیاه به‌تنهایی در موارد سرطانی پیشرفته مؤثر نیست اما ترکیبات مفیدی که در آن وجود دارد باعث جلوگیری از بیماری سرطان می شود.

درمان جای نیش حشرات

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای تسکین نیش حشرات مفید است. شما می‌توانید برای کاهش کبودی و قرمزی نیش حشرات مقداری ژله آلوئه ورا را به ناحیه موردنظر بمالید تا از عوارض نیش حشرات در امان قرار بگیرید.

درمان آکنه و جوش

یکی از فواید شگفت‌انگیز این گیاه درمان آکنه و جوش‌های صورت می‌باشد. شما اگر پوست تان دارای لکه های زیادی می باشد می توانید از آلوئه ورا کمک بگیرید. این گیاه دارای گیبرلین، اکسین و پلی ساکارید است که رشد سلول‌های جدید را افزایش داده و آکنه را درمان می کند. برای این امر یک قاشق ژل آلوئه ورا را با سه قطره آب لیمو ترش مخلوط کرده و روی پوست مالیده و بگذارید تا صبح بماند.

کاهش خطر بیماری های قلبی

این گیاه به دلیل خواصی که دارد باعث تصفیه خون شده و اکسیژن‌رسانی بهتر به مغز و قلب را انجام می دهد که این امر باعث می‌شود تا کلسترول و تری گلیسیرید خون کاهش پیدا کرده و از بیماری قلبی پیشگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آب این گیاه دارای خاصیت سم‌زدایی طبیعی می‌باشد که باعث پاک‌سازی سیستم گوارش بدن شده و اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها بهتر صورت می‌پذیرد. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید می‌توانید از آلوئه ورا کمک بگیرید چرا که دارای پلی‌ساکارید است.

عوارض و زیان های آلوئه ورا

مسمومیت

مصرف شیره زرد رنگ آلوئه ورا ممکن است دارای عوارض مختلفی مانند درد معده، گرفتگی عضلات، اسهال، مشکلات کلیوی، خون در ادرار، ضعف عضلانی و اختلالات قلب باشد و مصرف یک گرم از آن فرد را به کام مرگ می برد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و مضرات فلفل سیاه
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 9:4 | بازدید : 253 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

خواص و مضرات فلفل سیاه

خواص و مضرات فلفل سیاه , عوارض و زیان های فلفل سیاه , فواید و خاصیت های فلفل سیاه , o hw tgtg sdhi

خواص و مضرات فلفل سیاه

فلفل سیاه میوه‌های خشک‌شده فلفل می‌باشد که بومی جنوب هند است. این ادویه و چاشنی برای بدن بسیار مفید می باشد. فلفل سیاه گیاهی بالا رونده بوده که دارای ریشه‌هایی ساقه خیز و کوتاه است. در این نوشته می‌خواهیم در مورد خصوصیات فلفل سیاه مطالبی را برای شما قرار دهیم.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات فلفل سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص فلفل سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

خاصیت ها و فواید فلفل سیاه

درمان پیسی

پپسی یک نوع بیماری پوستی می باشد که رنگ‌دانه های برخی از نقاط پوست از بین رفته و رنگ پوست سفید می شود. فلفل سیاه به‌‌عنوان یک جایگزین عالی برای داروهای شیمیایی پپسی است.

بهبود گوارش

این ادویه تند، اسید معده را تحریک کرده و به بهبود هضم کمک می کند. مصرف فلفل سیاه به همراه غذا باعث می‌شود که تا هضم غذا در دستگاه گوارش به خوبی انجام شود. تحقیقات نشان می دهد فلفل سیاه اثر مثبت روی آنزیم‌های پانکراس داشته و باعث هضم بهتر مواد غذایی می شود.

قوای جنسی مردان

فلفل سیاه نقش مهمی در باروری مردان دارد چرا که دارای روی و منیزیم است که برای هورمون جنسی مردان حیاتی بوده و سطح تستوسترون را زیاد می‌کند. مصرف فلفل سیاه در آقایان باعث افزایش غلظت اسپرم شده و حرکت اسپرم را بهبود می‌بخشد.

دفع سنگ مثانه

یکی از خاصیت‌های بی‌نظیر فلفل سیاه مربوط به مثانه می باشد که باعث دفع سنگ مثانه می شود. تحقیقات نشان داده است فلفل سیاه برای درمان سنگ در مجاری ادراری مؤثر است.

درمان سفیدی مو

اگر می‌خواهید سفیدی زودرس موهای خود را به تاخیر بیندازید و رنگ طبیعی آن را حفظ کنید فلفل سیاه مصرف کنید. برای این امر یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را با نصف فنجان ماست ترکیب کرده و روی پوست سر خود بمالید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید. استفاده مکرر از این ترکیب برای جلوگیری از سفیدی مو مؤثر است.

خواص ضد سرطان

در فلفل سیاه پیپرین به مقدار فراوان یافت می‌شود که برای مقابله با سرطان بسیار مفید بوده و عمل جذب مواد غذایی مانند سلنیوم، کورکومین، بتاکاروتن و ویتامین‌های ب در روده را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از سرطان روده بهتر است که فلفل سیاه مصرف کنید.

فلفل سیاه همچنین فشار روی راست روده را کم کرده و از بروز سرطان کولون جلوگیری می‌کند. همچنین این ادویه تند اثری مشابه دوستاکسل دارد که از داروهای شیمی‌درمانی برای درمان سرطان پروستات استفاده می‌شود.

لاغری و کاهش وزن

همان‌طورکه اشاره شد پیپرین یک ماده مهم در فلفل سیاه می باشد که با تشکیل و تجمع سلول‌های چربی در بدن مبارزه کرده و چربی های شکمی را برطرف می‌کند. کسانی که قصد دارند لاغر شوند می‌توانند فلفل سیاه را در رژیم غذایی خود قرار دهند. برای کاهش وزن با فلفل سیاه کافی است کمتر از نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و عسل به آن اضافه کنید و هر روز یک لیوان از این ترکیب را بنوشید.

سلامت قلب

فلفل سیاه باعث کاهش کلسترول بد خون شده و فشارخون را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری قلبی آترواسکلروزیس جلوگیری کرده و سلامت قلب را تامین می‌کند.

بهبود سرماخوردگی و سرفه

در طب سنتی چینی از این ادویه برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. ترکیب فلفل سیاه و عسل می تواند مخاط بدن را تحریک کرده و برای پاک‌سازی سینوس‌ها بسیار عالی می باشد. شما برای این امر می‌بایست یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه را با دو قاشق غذاخوری عسل در یک فنجان مخلوط کرده

و درون فنجان آب جوش پر کنید و به مدت پانزده دقیقه بگذارید باقی بماند. محلول بدست آمده را از صافی عبور داده و سه بار در روز بنوشید. فلفل سیاه آسم را کاهش می‌دهد و باعث تمیزی دستگاه تنفس شده و سایر بیماری های تنفسی مانند سیاه سرفه را درمان می کند.

مناسب برای ترک سیگار

با استنشاق فلفل سیاه علائم ناشی از اعتیاد به نیکوتین سیگار به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

عوارض و زیان های فلفل سیاه

احتیاط در دوران بارداری

زنان باردار بهتر است در مصرف این ادویه احتیاط کنند چرا که باعث سقط جنین می شود. توصیه می شود مادران باردار تحت نظر پزشک خود فلفل سیاه مصرف کنند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فال روزانه 20 مرداد
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 9:3 | بازدید : 229 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

فال روزانه ۲۰ مرداد

فال روزانه 20 مرداد , فال فردا بیست مرداد , طالع بینی 20 مرداد ماه

فال روزانه ۲۰ مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه ۲۰ مرداد در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه ۲۰ مرداد

فال متولدین فروردین ماه

امروز از تند و تیز بودن زبانتان کم کنید. زندگی یک انعکاس و پژواک است ، هر رفتاری که با دیگران کنید به شما برمی گردد. حال انتخاب شماست که خوبی کنید یا بدی کنید. از این که در جمع دوستانتان باشید لذت می برید اما زبانتان نمیگذارد که به این لذت برسید. تیکه یا کنایه ای روانه کسی می کنید و جمع از هم می پاشد. بهتر است کمی گذشت داشته باشید ، هیچ انسانی بدون عیب و ایراد نیست. شما نباید عیب های دیگران را به روی آن ها بیاورید. این رفتار شما باعث تنهایی و جدا شدن شما از جمع می شود. رک بودن با بی ادب بودن فرق دارد. بین بی ادب بودن و رک بودن یک مرز بسیار باریک است. اگر شما نتوانید این مرز را بشناسید برایتان دردسرساز خواهد شد. اگر بخواهید در مورد همه چیز بی پرده و رک حرف بزنید قطعا موجب ناراحتی اطرافیان می شوید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

بهتر است امروز خشم و عصبانیت خود را پنهان کرده و بروز ندهید. اگر کسی قصد دارد خشم شما را برانگیزد راه حل مناسب بی محلی به این فرد است. اگر کسی به شما زخم زبان می زند او را به حال خود رها کنید زیرا وجودش پر از خشم و نفرت است. کسانی که مهارت های ارتباطی بالایی داشته باشند از زخم زبان استفاده نمی کنند. از علل زخم زبان زدن می توان به استرس و پرخاشگری و افکار منفی اشاره کرد. اگر کسی به شما زخم زبان زد از او عصبانی نشوید بلکه اگر فرد باگذشتی هستید سعی کنید با او مهربان باشید زیرا از درون آشفته این آدم بی خبر هستید. اگر کسی به شما بی ادبی کرد لزومی ندارد سکوت کنید ، بهتر است مودبانه از حق خود دفاع کنید اما به هیچ عنوان خشمگین نشوید. خشمگین شما به هیچ عنوان به سودتان نیست. سعی کنید بر حس خشم غلبه کرده و خیلی منطقی جواب این افراد را بدهید.

فال متولدین خرداد ماه

امروز از آن روزهایی است که همه اطرافیان و همکارهایتان منتظر یک اشتباه کوچک از طرف شما هستند تا شما را حسابی مورد لطف و عنایت خود قرار دهند. بهتر است مراقب رفتارهایتان باشید تا بحث و دعوایی درست نشود زیرا دودش به چشم شما خواهد رفت. حتی اگر اشتباهی هم نکنید ممکن است کسی از راه رسیده و به شما بیخودی گیر بدهد. عقاید و ایده هایتان را به سخره گرفته و سعی کند شما را عصبانی کند. به این افراد اهمیت ندهید. پاسخ این افراد را نداده و اجازه ندهید شما را خشمگین کند. اگر خواستید پاسخی بدهید اول حس خشم را به کلی و از ریشه در وجودتان بسوزانید سپس پاسخ دهید. یک پاسخ منطقی و به دور از حس خشم و عصبانیت با لحنی آرام و ملایم. به دیگران اجازه ندهید آرامش شما را خدشه دار کند. همانی که دوست دارید باشید حتی اگر همه اطرافیانتان آن را دوست نداشته باشند. خوشبخت بودن یک انتخاب است ، بگذارید دیگران این انتخاب را دوست نداشته باشند.

فال متولدین تیر ماه

امروز بیشتر از همیشه به نظرات و عقاید دیگران اهمیت داده و گوش می کنید. احساس انرژی عجیبی را در وجودتان حس می کنید. تصمیم گرفته اید با تمام وجود برای اهدافتان بجنگید و برای به دست آوردن این اهداف از تلاش دست نکشید. اگر می خواهید موفق شوید باید توان و جرئت روبرویی با تغییرات را داشته باشید.سعی کنید درباره اختلاف نظرتان با دیگران نرم تر برخورد کرده و بحث نکنید. متاسفانه عادت کردن یکی از بدترین رفتارهایی است که از انسان ها سر میزند. انسان ها حتی به بدترین شرایط هم عادت می کنند و به آن خو می گیرند. عادت به یک شرایط باعث پسرفت و پیش نرفتن می شود. پس اولین قدم در راه موفقیت ، دل کندن از عادت های مضر است. قدم دوم کار کردن روی افکار است. شما باید خود را بر بالای بلندترین قله های موفقیت ببینید. نباید فکر کنید که اگر اطرافیان شما بارها بارها شکست خورده اند پس شما هم شکست خواهید خورد.

فال متولدین مرداد ماه

امروز اعتماد به نفس بالایی در خود حس کرده و ممکن است با خودخواهی و گستاخی دیگران را برنجانید. این موضوع را هیچ وقت فراموش نکنید که زندگی بسیار کوتاه است پس قلبتان را بزرگتر از آن کنید که بخواهید از برخورد کسی برنجید و خود مهربان تر و نجیب تر از آن باشید که بخواهید با رفتارتان و زبانتان دیگران را برنجانید. اگر انسانی به شناخت حقیقی خود دست پیدا کرده باشد هرگز درونش را از نفرت و خشم و غرور و حسادت پر نمیکند. افکار و ایده های خلاقانه ای بسیاری دارید اما نمی دانید چگونه باید این ایده ها و افکار را بیان کنید. از طرفی به شدت دوست دارید این ایده ها را با کسی در میان بگذارید و یک صبح تا شب در موردش صحبت کنید. ترس را کنار گذاشته و ایده هایتان را بیان کنید حتی اگر کسی با آن ها مخالفت کرد و آن ها را به سخره گرفت از پای ننشینید و شکست را نپذیرید.

فال متولدین شهریور ماه

امروز افکار منفی زیادی به ذهن شما هجوم می آورند. نباید به این افکار فرصت بدهید تا ذهن شما را درگیر کنند. اولین قدم از بین بردن این افکار است ، بهتر است یک دوش نسبتا سرد بگیرید تا سرحال شوید و افکار منفی هم تا حدودی از بین بروند. سعی کنید اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا افکار منفی کمتر سراغ شما بیایند. با فال روزانه پارسی سرا همراه باشید ؛ اگر در اطرافیان شما فردی منفی باف وجود دارد و شما را به سمت افکار منفی سوق می دهد ، از او دوری کنید.احساس می کنید در روابط عاطفی تان به نقطه ای حساس رسیده اید. مسیر زندگی ما یک طناب و ریسمان بسیار باریکه و اگر فردی قادر نباشد بین قلب و عقلش تعادل و توازن برقرار کند ، نتیجه ای جز سقوط ندارد. بهتر است قبل از به زبان آوردن کلمه ای ، خوب به آن فکر کنید. بر خودتان مسلط شوید و حرفی نزنید که موجب پشیمانی شما شود. اگر تمام تلاشتان را می کنید اما پیشرفتی حاصل نمی شود ، ناامید نشوید. به صدای قلبتان گوش فرا دهید و به خودتان بگویید باز هم تلاش خواهم کرد.

فال متولدین مهر ماه

امروز حرفی می زنید که از گفتنش پشیمان خواهید شد. بهتر است قبل از زدن هر حرفی ، به عواقب آن فکر کنید. اگر دل کسی با آن حرف می شکند و از شما می رنجد ، بهتر است آن را بر زبان نیاورید. برای خالی کردن خودتان از احساسات بد ، دیگران را لبریز از غم نکنید. سعی کنید نگرانی هایتان را کنار بگذارید و به آن ها فکر نکنید. اگر برای اتفاقی که افتاده است غصه بخورید و غمگین شوید چه سودی برای شما دارد. آیا می توان این اتفاق را تغییر داد . همچنین نگرانی برای اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ بدهد هم بیهوده است زیرا ممکن است این اتفاق اصلا رخ ندهد. همیشه و در همه مکان ها باعث شادی و خنده اطرافیانتان می شوید و این شما را راضی می کند. اما فراموش نکنید که برای خندان دیگران نباید از شخصیت و غرورتان مایه بگذارید. اگر خود شما خودتان را نادیده بگیرید و به خودتان احترام نگذارید ، دیگر چه کسی حاضر است به شما احترام بگذارد. وقت بیشتری برای خودتان بگذارید و سعی کنید هر روز یک کار برای خوشحالی خودتان انجام دهید.

فال متولدین آبان ماه

امروز به تغییری در زندگی می اندیشید. این تغییر می تواند یک تغییر کاری یا تغییری در روابط خصوصی شما باشد. یک پروژه ی کاری به شما پیشنهاد خواهد شد. بهتر است خوب به این پیشنهاد فکر کنید و تمام جوانب را بسنجید سپس انتخاب کنید. کاری را شروع کرده اید که کمی پیچیده است و برای تمام کردنش انرژی زیادی می گذارید. بهتر است در انتخاب کارهایی که در آینده انجام می دهید بیشتر دقت کنید.کسانی هستند که در کارهای شما اختلال ایجاد می کنند و این شما را بسیار عصبانی می کند. نباید بگذارید اختلال و مزاحمت این افراد شما را از کار اصلی تان منحرف کند. می توانید از خانواده و دوستان و همکارهایتان کمک و مشورت بگیرید و درست ترین کار را انجام دهید. اگر به کاری که انجام می دهید ایمان داشته باشید و روی آن تمرکز کنید کسی نمی تواند شما را از هدف اصلی تان دور کند. امید تنها عامل موثری است که در زمان سختی ها ما را به سمت جلو هل می دهد و نمی گذارد که در باتلاق ناامیدی از بین برویم.

فال متولدین آذر ماه

از داشتن ایده هایی که نمی توانید هیچ کدام را به ثمر برسانید آزرده و دل سرد شده اید. برای به ثمر رساندن ایده هایتان تلاش زیادی کرده اید اما هنوز هیچ کدام عملی نشده است. کسی را در اطرافتان ندارید که شما را درک کند و به شما راه حلی ارائه بدهد. سعی می کنید با دوستانتان در مورد مسائلی که برای شما اهمیت دارد صحبت کنید اما هیچ کدام از آن ها به این مسائل علاقه نشان نمی دهند و شما را از سر خودشان باز می کنند. در روابطتان تغییر ایجاد کرده و سعی کنید دوستانی پیدا کنید که عقیده و نظر شما برایشان مهم باشد و با جان و دل به صحبت های شما گوش بدهند. همیشه در شرایط سخت زندگی انتظار داشته اید دیگران زیر پروبالتان را بگیرند و شما را بلند کنند اما این انتظار هیچ وقت برآورده نشده است. اگر کسی را ندارید که با شما همدردی کند و دستتان را بگیرید ، پس دستتان را بگذارید روی پای خودتان و بلند شوید. ایده هایتان را بررسی کنید و برای موفقیت تمام تلاش و پشتکارتان را به کار بگیرید.

فال متولدین دی ماه

از این که فردی قدرتمند باشید و به دیگران دستور بدهید لذت می برید. قدرت داشتن آن قدر شما را وسوسه و تحریک می کند که ممکن است به بسیاری از کارهای ناشایست دست بزنید. فراموش نکنید دنیا همیشه اینگونه نخواهد ماند و روزی فرا می رسد که شاید حتی ذره ای از این قدرت باقی نماند. قدردان جایگاهتان باشید و رفتارهای ناشایست تان را ترک کنید. تمام لذت زندگی در قدرت داشتن خلاصه نمی شود. شما برای رسیدن به اهداف و موفقیت های زندگی به مشورت و مشارکت نیاز دارید و خود به تنهایی نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. این احساس قدرت در بزرگسالی از تحقیر و ضعف در کودکی و نداشتن اعتماد به نفس نشات می گیرد. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. قدم اول این است که به شناختی درست و کامل از خود برسید. قدم بعدی این است که با ترس ها و ضعف هایی که زیر نقاب قدرت پنهان کرده اید ، روبرو شوید.

فال متولدین بهمن ماه

امروز در استفاده از قدرت تخیل و رویا پردازی زیاده روی می کنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که هر چیزی اندازه دارد. خیال پردازی کردن زیادی می تواند به شما آسیب بزند و شما را آزار دهد. زیاده روی کردن در خیال پردازی باعث می شود که وقتی به زندگی واقعی خودتان بر می گردید دچار احساس ناامیدی و غم بزرگی می شوید و به این فکر می کنید که لایق زندگی بهتری هستید. برای ساختن آینده ای بهتر تنها نمی توانید به خیال پردازی اکتفا کنید باید راه رسیدن به این آینده طلایی را هم پیدا کنید . افکار مثبت قطعا به ما در راه رسیدن به رویاهایمان کمک می کنند اما این موضوع را فراموش نکنید که نباید خواسته های شما نباید غیر منطقی باشند. شما باید قدرت تشخیص حقایق را داشته باشید.گر می خواهید در آینده شادتر از امروز و حال باشید مهم ترین چیزی که نیاز دارید امید است. امید داشتن یعنی همه چیز داشتن. همچنین باید کاری برای انجام دادن داشته باشید تا بتوانید به رویاهایتان نزدیک شوید.

فال متولدین اسفند ماه

بهتر است در انتخاب و بررسی راهکارها و ایده هایی که دارید از مشورت فردی مطمئن و باسواد استفاده کنید. با خودتان قرار گذاشته اید که هر طور شده شرایط مالی تان را تغییر داده و سخت تلاش می کنید اما به نتیجه ی مطلوبی نمی رسید. ناامید نشده و برای رسیدن به خواسته تان تلاش کنید. زمانی که روزهای زندگی سخت و غم انگیز می شوند ، امید داشتن به روزهای خوب چیزی محال بنظر می رسد. اما امید درمان کننده همه چیز است. شاید محال بنظر برسد اما حقیقت دارد و اگر به امید ایمان داشته باشید قطعا شما را ناامید نمی کند. امید داشتن مانند نفس کشیدن ضروری و مهم است. اگر امید نداشته باشید ، نفس می کشید اما در حقیقت زنده نخواهید بود. زندگی همیشه به میل ما رفتار نمی کند ، همانطور که ما همیشه به میل زندگی رفتار نمی کنیم. پذیرفتن حقیقت زندگی سخت است اما غیرممکن نیست. این جمله را تا همیشه به ذهنتان بسپارید که زیباترین باران ها از سیاه ترین ابرها می بارند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه کوکوی قارچ
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 9:2 | بازدید : 314 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه کوکوی قارچ

طرز تهیه کوکوی قارچ در فر با سیب زمینی و مرغ , دستور پخت کوکو کتلت قارچ با اسفناج , xvc jidi rhv

طرز تهیه کوکوی قارچ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سریع می توانید برای ۴ نفر کوکوی قارچ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکوی قارچ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کوکوی قارچ

  • سیر ۲ حبه
  • پیاز  ۲ عدد
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سینه مرغ ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲۰۰ گرم
  • آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت کوکوی قارچ

طرز تهیه کوکوی قارچ

برای تهیه کوکو قارچ مجلسی ابتدا در قابلمه ای آب می ریزیم و سیب زمینی ها را می شوییم و داخل قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آبپز شود و بعد در آبکشی قرار می دهیم تا خنک شوند و پوست آن ها را می گیریم و کنار می گذاریم.

بعد در قابلمه ای متوسط ۳ الی ۴ لیوان آب می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب زودتر به جوش بیاید و بعد ۱ عدد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و به همراه سینه مرغ داخل آب در حال جوش قرار می دهیم

و کمی زردچوبه نیز روی آن می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه مرغ پخته شود و بعد در آبکشی قرار می دهیم تا خنک شود و آب اضافه آن خارج شود(از آب مرغ می توانید برای سوپ بهره ببرید)

سپس قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم  و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و پیاز باقی مانده و سیر ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم

و داخل آن روغن می ریزیم و پیاز و سیر خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و نرم شوند و قارچ های خرد شده را می افزاییم و تقریبا به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم و بعد در بشقابی می ریزیم و تابه را کنار می گذاریم.

سیب زمینی ها را در کاسه ای بزرگ می گذاریم و با گوشکوب برقی یا دستی له می کنیم و مرغ ها را روی تخته آشپزخانه با چاقو ریز خرد می کنیم و به سیب زمینی می افزاییم و کمی نمک،فلفل روی آن ها می پاشیم.تخم مرغ ها را در پیاله ای می شکنیم

و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و هم می زنیم و کم کم آرد را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا گلوله نشود و بعد به مایه کوکو اضافه می کنیم و مخلوط قارچ و پیاز و سیر تفت خورده را نیز می افزاییم

و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کوکو یکدستی داشته باشیم. پس از آماده کردن مایه کوکو،تابه ای متناسب با مقدار مایه کوکوی قارچ روی حرارت کم قرار می دهیم و داخل آن روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن داغ شود و بعد بیکباره مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم

و با پشت قاشق سطح آن را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم و صبر می کنیم تا سرخ شود و بعد کوکو را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود و کوکوی قارچ را در بشقاب می گذاریم و با سس مورد علاقه و نان نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه کوکوی برنج
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 9:1 | بازدید : 249 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

طرز تهیه کوکوی برنج

طرز تهیه کوکوی برنج با گوشت و مرغ , دستور پخت کوکو کتلت برنج با برنج پخته شده , xvc jidi fvk

طرز تهیه کوکوی برنج

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی حاضری می توانید برای ۴ نفر کوکوی برنج تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکوی برنج تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کوکو برنج

  • پیازچه ۶ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • برنج پخته ۲ لیوان
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع و پودر سیر به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کوکو برنج

طرز تهیه کوکو برنج

برای تهیه کوکوی برنج خوشمزه ابتدا در قابلمه ای کوچک آب می ریزیم و سیب زمینی را داخل آن قرار می دهیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آبپز شود.برنج پخته شده را در در چرخ گوشت یا غذاساز می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم.

پیازچه ها را پاک می کنیم ومی شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و روی تخته آشپزخانه می گذاریم و با چاقو آن را ریز خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ برنج پوره شده را می ریزیم و پیازچه را به آن می افزاییم

و تخم مرغ ها را یکی یکی در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه برنج می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و پودر سوخاری،پودر سیر،زردچوبه،زعفران دم کرده و نمک،فلفل به مایه کوکو اضافه می کنیم و خوب مواد را زیر و رو می کنیم.

سیب زمینی را پوست می گیریم و رنده می کنیم و به مایه کوکو می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو نسبتا سفتی داشته باشیم.البته در صورت تمایل می توانید از انواع سبزی های معطر یا زرشک نیز استفاده کنید.

سپس داخل تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود. از مایه کوکو به اندازه یک گردو بر می داریم و با دست به آن حالت می دهیم و یا می توانید از قالب استفاده کنید تا به هر صورتی که دوست دارید کوکو برنج شما شکل بگیرد

و داخل تابه قرار می دهیم تا سرخ شود و بعد کوکو برنج ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود و بعد روی کاغذ روغنی یا دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.اگر زمان حالت دادن به کوکو احساس کردید

که کوکو در حال متلاشی شدن است و یا حالت نمی گیرید کمی از سفیده یک تخم مرغ را به کف دست بزنید و بعد از مایه کوکو بر دارید و حالت بدهید.کوکوهای برنج را پس از آماده شدن در ظرف می چینیم و با سس مورد علاقه و نان نوش جان کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشعار مریم حیدرزاده
شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 8:59 | بازدید : 283 | نویسنده : بهی | ( نظرات )

اشعار مریم حیدرزاده

اشعار مریم حیدرزاده , شعرهای جدید زیبا کوتاه عاشقانه مریم حیدرزاده , hauhv lvdl pdnvchni

اشعار مریم حیدرزاده

در این مطلب مجموعه ای برگزیده از اشعار زیبای شاعره بزرگ ایرانی مریم حیدر زاده را جمع آوری کرده ایم ، برای مطالعه این شعرهای کوتاه و بسیار زیبا در ادامه با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

اشعار مریم حیدرزاده

متن کوتاه مریم حیدرزاده

تاریخ می سازد

جُغرافیای تو

اَشکت برای من

قلبم برای تو

تک بیت های مریم حیدرزاده

آرامش چشمان تو مانند ندارد

بی عشق، جهان، جرأت لبخند ندارد

آن قدر که دل میبری و جاذبه داری

این قرن، شبیه تو هنرمند ندارد

شعرهای کوتاه مریم حیدرزاده

اگه تو از پیشم بری سر به بیابون می ذارم

هر چی گل شقایقه رو خاک مجنون می ذارم

اگه تو از پیشم بری پنجرمون بسته میشه

یه دل با صد تا آرزو از زندگی خسته میشه

اشعار ناب مریم حیدرزاده

اجازه میدی که بگم حرف ترانه هام تویی ؟

دلیل زنده بودنم ٬ درد بهانه هام تویی ؟

اجازه میدی که شبا همش بیام تو خواب تو ؟

اون عکسی که با هم داریم جا بدمش تو قاب تو ؟

شعرهای جدید مریم حیدرزاده

غصه نخور مسافر اینجا ما هم غریبیم

از دیدن نور ماه یه عمره بی نصیبیم

فرقی نداره بی تو بهارمون با پاییز

نمی بینی که شعرام همه شدن غم انگیز ؟

گفتی که مرا دوست نداری گله ای نیست

بین من و عشق تو ولی فاصله ای نیست

گفتم که کمی صبر کن و گوش به من کن

گفتی که نه باید بروم حوصله ای نیست

وقتی کسی رو دوس داری ، حاضری جون فداش کنی

حاضری دنیا رو بدی ، فقط یه بار نیگاش کنی

قید تموم دنیا رو به خاطر اون می زنی

خیلی چیزا رو می شکنی ، تا دل اونو نشکنی

دلی که داده ای به من از یاد برده ای

گفتی ز باغ پنجره هجرت نمی کنی

بیمار عشق توست پرستوی روح من

از این مریض خسته عیادت نمی کنی

شب مهتابه و چشمام بازم از یاد تو خیسه

دیگه عادت شده با بغض واسه ی تو مینویسه

کاش می فهمیدی که قلبم خونه آرزوهات بود

یه نفس تنها نبودی همیشه دلم باهات بود

یادمه اولین روز گونه هامو تر کردید

وقتی دیدید دیوونه ام حرفامو باور کردید

خیالتون راحت شد که بی شما میمیرم

محبتو از اون وقت کمتر و کمتر کردید

گفته بودید با منید ٬ حتی اگه نباشم

کلاغ خبر میاورد شبو با کی سر کردید

تازگیا ، دوری چقدر

ساکت و مغروری چقد

چه کم باهام حرف می زنی

راس راسی مجبوری چقدر

بی وفا انصافت کجاس

رفتن و نازت مال ماس

چشم تو از کهکشان راه شیری هم سر است

پیش چشمان تو یاس و ناز و مریم پرپر است

من نمی دانم چه رازی بین عشق و اسم توست

اسم تو از هرچه زیبا دیده ام زیباتر است

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسندگان
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3631
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :